12:10 , 1401/10/10
کد خبر: 000017989
بازدید: 1294
کیت هایی که آقایان را باردار کرد!

کیت های تقلبی آقایان را باردار کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، آمار تشخیص بارداری در مردان در آزمایشگاه با کیت های تقلبی یک زنگ خطر در سایر موارد است تا یک فاجعه رخ دهد.

آزمایش بارداری مردان صحت دارد؟

در همین راستا، مونا اشرفی، مدیر آزمایشگاه در این خصوص به رسانه های داخلی گفته؛ « گاهی وسایل آزمایشگاهی قاچاق و تقلبی تاثیر زیادی در نتیجه آزمایش می‌گذارند.به طور مثال، آمار تشخیص بارداری مرد‌ها در آزمایشگاه‌ها گواه این نکته است. این موضوع البته در نگاه اول خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما در واقع طنین زنگ خطر است، زیرا خطا در این مورد کاملا آشکار و روشن است و به جایی برنمی‌خورد، اما خطایی این‌چنینی در سایر موارد می‌تواند فاجعه‌بار باشد.»

وی ادامه می دهد: « بسیاری از آزمایشگاه‌های داخلی دستگاه‌های مجهزی را خریداری کرده‌اند که برای استفاده از آن‌ها باید از کیت‌های خودشان استفاده شود و با وضعیت کمبود ارز ترجیحی، واردات آن‌ها با مشکل روبه‌رو است و به‌شدت با کمبود روبه‌رو هستیم. این در حالی است که کیت‌های قاچاقی که وارد می‌شوند درصد خطای بالاتری دارند. این ماجرا در مورد سایر تجهیزات پزشکی هم صادق است و این بخش از نظام سلامت را با مشکل مواجه کرده است.»

او به موضوع توزیع کالا‌های بدون استاندارد در داخل کشور هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «برخی محصولات هم در داخل کشور توزیع می‌شوند که استاندارد نیستند. این ماجرا چنان واضح است که حتی برچسب اصالت روی این موارد وجود ندارد و به معنای این است که در این حوزه رانت وجود دارد.»

به همین جهت، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که از مجموع ۱۵ میلیارد دلار جنس قاچاقی که به کشور وارد می‌شود، بیش از ۸۰۰ میلیون دلار آن مربوط به تجهیزات پزشکی است. این رقم نشان می‌دهد که نظارت در این بخش به‌شدت ضعیف است و ورود این تجهیزات به کشور با وجود ارزی که به این بخش تعلق می‌گیرد جای سوال دارد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید