15:42 , 1401/11/4
کد خبر: 000019196
بازدید: 1294
کشف  21000 کتاب با محتوای"خلیج عربی" در شهرری

رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف تعداد بالایی کتاب که با عنوان جعلی "خلیج عربی" در چاپخانه ای در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا، سرهنگ پیام کاویانی، رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در توضیح بیشتر این مطلب گفت: مدتی پیش منابع خبری گزارش هایی از فعالیت های زیرزمینی یک چاپخانه در جنوب تهران را به اطلاع همکاران ما رساندند و در ادامه مشخص شد این چاپخانه که در محدوده شهر ری قراردارد اقدام به چاپ کتب غیرمجاز کرده و آنها را به کشور عراق می فرستد.

رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در تحقیقات بعدی مشخص شد این چاپخانه کتاب های کمک آموزشی را به زبان عربی چاپ می کند که در آنها به عنوان جعلی "خلیج عربی" اشاره شده است.

وی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضایی ماموران در محل این چاپخانه حضور یافتند که در جریان این حضور 21 هزار جلد کتاب کمک آموزشی با استفاده از این عنوان جعلی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: در این رابطه 5 نفر نیز بازداشت شدند و با حکم قضایی این چاپخانه پلمب شد و افراد دستگیر شده در بازجویی ها به جرم خود اقرار کرده و چنین اعلام کردند که قصد داشته اند این کتاب ها را به عراق بفرستند.

سرهنگ کاویانی در پایان گفت: کل این زنجیره از جایی که کار طراحی و چاپ شده و شبکه انتقال به عراق را شناسایی شده و اولین محموله این کتاب ها که قرار بود به عراق ارسال شود شناسایی و کشف شده و جلوی این روند گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

اگر به تاریخ برگردیم بحرین هم باید به ایران بازگردد/ جزایر سه گانه ایرانی هستند و خواهند ماند

بازتاب شکایت ایران از فیفا به خاطر خلیج فارس

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید