10:22 , 1402/2/17
کد خبر: 000024339
بازدید: 1183
کرونا ریشه کن نشده و نمی شود!

یک مقام برجسته از سازمان جهانی بهداشت بیان کرد که اگر چه با استفاده از واکسیناسیون و درمان می‌توانیم شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا را در سراسر جهان بهبود بخشیم، اما از بین بردن کامل این ویروس امری قابل دستیابی نیست.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، مدیر عامل برنامه فوریت‌های بهداشتی در سازمان جهانی بهداشت تأیید کرد که از بین بردن کامل ویروس کرونا در سراسر جهان امکان پذیر نیست. «مایکل رایان» بیان کرد که ریشه کن کردن کامل بیماری COVID-19 در سطح جهانی به دلیل پیچیدگی روش‌های انتقال آن از حیوانات به انسان، غیر قابل دستیابی است.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم که برای از بین بردن ویروس، معیارهای خاصی وجود داشته باشد. این به دلیل مواجه بودن با یک ویروس شدید و گسترش یافته است که می‌تواند از انسان به حیوانات و بالعکس منتقل شود. به همین دلیل، ویروس می‌تواند در مکان‌های مختلف و نه تنها در بدن انسان، پنهان شود. بنابراین، صحبت در مورد ریشه کن کردن این ویروس، بسیار دشوار است.

تهدید کرونا با واکسیناسیون کم می شود

رایان با تأکید بر این نکته که با واکسیناسیون و درمان، انسان‌ها می‌توانند تهدید ناشی از این ویروس را برای سلامت عمومی کاهش دهند، بیان کرد که می‌توانیم شرایط اضطراری را پایان دهیم، اما نمی‌توانیم ویروس را به طور کامل از بین ببریم.

در پایان، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت پرسید آیا می‌توانیم بیماری کووید-۱۹ را ریشه کن کنیم؟ سپس بیان کرد که به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش بسیار ناامیدکننده است ولی اگر غیرممکن نباشد، باز هم پیچیدگی‌های بسیاری برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

در حالیکه چند روز پیش، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت به نام "تدروس آدهانوم گبرسوس" اعلام کرده بود که این سازمان دیگر COVID-19 را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی مشخص نمی‌کند، اما همچنان تأکید می‌کرد که این عفونت به سلامتی مردم تهدیدی بزرگ است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید