05:08 , 1401/4/29
کد خبر: 000014558
بازدید: 1720
چگونه می توان جای تاتو را پاک کرد؟

شاید حدود یک چهارم افرادی که اقدام به تاتو می کنند پس از مدتی از کرده خود پشیمان شوند، اما راه مناسب برای پاک کردن این رنگ ها چیست؟

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، استفاده از انواع تاتو ها این روزها در سراسر دنیا علاقمندان خاص خود را دارد و این استفاده از روش های ترمیمی برای ابرو شروع شده و حتی تا تاتو کردن کامل صورت نیز می رسد، چیزی شبیه آنچه امیر تتلو انجام داده است.

اما پس از مدتی ممکن است مدل هایی که برای بدن خود یا بدتر از آن برای صورت استفاده کرده اید  دل شما را بزند، از مد بیفتد یا مثلا رنگ آن سبز و بد شود. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

برای اینکه موفق به پاک کردن جای تاتو شوید یکی از بهترین و رایج ترین شیوه ها استفاده از لیزر است. در گذشته ممکن بود راهی برای پاک کردن کامل برخی رنگ ها از روی پوست وجود نداشته باشد اما حالا به لطف لیزر این کار ممکن شده اما همچنان مهارت اپراتور لیزر در میزان موفقیت شما بسیار تاثیرگذار است. بنابر این بهتر و منطقی تر آن است که برای این کار خود را به دست افراد شاغل در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی نسپارید و برای این عمل از پزشکی ماهر و متخصص کمک بگیرید چراکه این کار گاه می تواند عوارض جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. پس در هزینه کردن برای این بخش خساست به خرج ندهید تا در آینده مجبور نشوید چندین برابر مبلغ هزینه و وقت صرف کنید تا مشکلات ایجاد شده برطرف شوند.

برای پاک کردن تاتو بر اساس قسمتی از بدن که در آن رنگ وجود دارد و عمق، میزان و نوع رنگ هزینه های متعددی دریافت می شود که این هزینه ها بر اساس محلی که شما برای انجام این کار در نظر می گیرید متفاوت است.

زمان لازم برای پاک کردن تاتو

برای این کار بهتر است عجله هم به خرج ندهید زیرا تقریبا هیچ وقت این اتفاق نمی افتد که جای تاتو با یک بار لیزر از بین برود. در واقع بر اساس میزان رنگی که روی پوست شما وجود دارد و عمق آن برای این پاک کردن نقش چندین جلسه زمان لازم است.

روش های خانگی پاک کردن تاتو

اما به غیر از پاک کردن تاتو با لیزر روش های متعدد دیگری نیز برای این کار استفاده می شود که بخش قابل توجهی از این موارد درمان های خانگی محسوب می شوند که درباره میزان اثرگذاری آنها نمی توان با قطعیت صحبت کرد اما ممکن است باعث کمرنگ شدن جای تاتو شوند که این موضوع در مواردی مانند تاتوی ابرو می تواند کارآمد واقع شود.

1-استفاده از آلوئه ورا برای پاک کردن تاتو

همان طور که می دانید این گیاه در ترکیب بسیاری از محصولات پوستی و آرایشی استفاده می شود و برای خالکوبی نیز می تواند موثر باشد زیرا سرشار از  ویتامین E و پادریا تومنتوسا است.

2-پاک کردن تاتو با کرم های پاک کننده

یکی دیگر از روش هایی که توسط بسیاری افراد بکار گرفته می شود استفاده از کرم های مخصوص پاک کردن تاتو است که درباره استفاده از آنها نمیتوان با قطعیت گفت که حتما به بهترین حالت ممکن جای تاتوی شما را سفید می کنند اما بر اساس نوع رنگ و عمق آن و موارد دیگر شاید این کرم ها بتوانند تا حدی جای آن را کمرنگ کنند.

3-محلول پاک کننده تاتو

این روش نیز برای پاک کردن تاتوها قابل استفاده است چراکه این محلول ها اغلب با داشتن مواد جاذب می توانند کمک کنند فلزات سنگینی که در قالب رنگ تاتو استفاده شده جذب شوند. البته برای استفاده از این محلول ها هم شما باید به مطب پزشک یا کلینیک های معتبر زیبایی مراجعه کنید.

4-پاک کردن تاتو با جوش شیرین

یکی دیگر از راهکارهای خانگی که در این زمینه استفاده می شود استفاده از جوش شیرین است. این ماده نیز برای پوست خواص بسیاری دارد اما برای پاک کردن جای رنگ با آن لازم است بررسی کنید که پوست شما نسبت به آن دچار حساسیت نشود.از سوی دیگر احتمال اثربخشی این شیوه هم جای سئوال دارد.

5-پاک کردن لیمو با نمک

همچنین از راهکارهای خانگی دیگری که برای پاک کردن جای تاتو توصیه می شود، نمک است که ممکن است در ترکیب با مواد دیگری مانند لیموترش نیز امتحان شود. در این شیوه هم علاوه بر آنکه اثربخشی قطعی خیلی بعید به نظر می رسد ممکن است فرد با مشکلات متعدد پوستی مواجه شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید