11:03 , 1401/7/25
کد خبر: 000015972
بازدید: 3066
چگونه خوشمزه‌ترین مرغ دنیا را بپزیم؟

اگر از غذاهای همیشگی که با مرغ پخته می شود خسته شده اید و به دنبال طعم جدیدی هستید می توانید از دستور پخت های متفاوتی که در این مطلب درج شده استفاده کنید.

نکات مهم برای پختن مرغ چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، می خواهید غذای جدیدی را با مرغ امتحان کنید و نکات بیشتری درباره پخت مرغ بدانید؟ این مطلب مخصوص آن دسته از افرادی است که میخواهند دستور پخت متفاوت و خوشمزه ای را با مرغ امتحان کنند.

اگر قرار است مرغ با پوست سرو شود، پوست آن باید ترد باشد.

مرغ نباید به مدت طولانی پخته و خشک شود.

حتما باید از مرغ تازه استفاده شود.

باید با استفاده از ادویه ها و سس های معطر مرغ طعم دار شود.

چگونه خوشمزه ترین مرغ دنیا را بپزیم؟

برای نرم شدن گوشت مرغ چه کنیم؟

قبل از پخت می توانید مرغ را با نصف لیمو تازه مزه دار کنسد و سپس پوست لیمو را روی مرغ قرار دهید. می توانید چند برگ مریم گلی و نصف برش لیمو را در مرغ قرار دهید. برای اینکه گوشت مرغ سفیدتر و نرمتر شود، کافی است چند ساعت آن را در شیر بگذارید.

چگونه بهترین مرغ را در فر درست کنیم؟

روغن زیتون را در یک کاسه بریزید.

مخلوط را با برس روی مرغ بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند.

به مدت 3.5 ساعت در فر 170 درجه گرم شده بپزید و هر نیم ساعت یکبار آن را بچرخانید و یک تکه کره روی آن بمالید.

چگونه خوشمزه ترین مرغ دنیا را بپزیم؟

چگونه مرغ را مرینیت کنیم؟

برای مرینیت مرغ با ماست؛ 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و 2 قاشق غذاخوری ماست را در یک کاسه بریزید. سپس نصف لیوان روغن زیتون، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه، نصف قاشق چایخوری کاری، 1 قاشق چایخوری زیره، 1 قاشق چایخوری آویشن و 1 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. 

مرغ را به مدت یک ساعت در این مواد مزه دار کنید. می توانید پس از مزه دار شدن مرغ، آن را کباب کنید. در غیر این صورت می توانید مواد را داخل ماهیتابه ریخته و یک لیوان آب به آن اضافه کنید و بگذارید با شعله متوسط به مدت 35-45 دقیقه بپزد. زمانی که مرغ پخته شد می توانید اجازه دهید مرغ کمی سرخ شود تا روی آن ترد و داخلش آبدار شود.

چگونه خوشمزه ترین مرغ دنیا را بپزیم؟

طرز تهیه مرغ مجلسی و لذیذ

ابتدا دو پیاز متوسط با به صورت نگینی خورد کرده و همراه با مقداری روغن داخل تابه بریزید و آنقدر تفت دهید تاپیاز نرم شود. سپس کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

سپس مقداری روغن در ماهیتابه ای دیگر ریخته و زمانی که روغن کمی داغ شد مرغ های خام تکه تکه شده را به آن اضافه کنید. دقت کنید که همه جای مرغ سرخ شود. به این روش، مهر کردن گوشت مرغ گفته می شود. با انجام این کار زمانی که مرغ را برای ادامه پخت درون سس قرارمی دهید گوش آن وا نمیرود. مرغ های سرخ شده را کناری بگذارید.

1 هویج بزرگ را حلقه حلقه شده گرده و داخل پیاز ها بریزید و چند دقیقه تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید تا رنگ آن باز شود. باید به این موضوع توجه داشته باشید که تفت دادن رب را باید تا جایی ادامه دهید که طعم خامی آن گرفته شود. مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری یا ادویه خورشتی را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید.

سپس مرغ های سرخ شده را به این مخلوط اضافه کنید. سپس 3 لیوان آب به مواد اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا مواد سس به جوش بیاید. بعد از آن در قابلمه را گذاشته و شعله آن را کم کنید تا مرغ کاملا بپزد و آب سس کشیده شود.

چگونه خوشمزه ترین مرغ دنیا را بپزیم؟

اگر میخواهید طعم بهتری به مرغ خود بدهید در نیم ساعت آخر پخت مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید