09:57 , 1401/4/11
کد خبر: 000013925
بازدید: 1375
چهار ماسک طبیعی و فوق العاده موثر روشن کننده پوست

بدون شک داشتن یک صورت بی‌عیب و نقص آرزوی هر زنی است. اما امروزه عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث تیرگی پوست و لکه‌های پیری شوند. این موارد شامل قرارگرفتن بیش از حد در معرض گرد و غبار، آلودگی و ناخالصی ها، پاکسازی نامناسب پوست، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم، استرس مزمن و غیره است.

هشت ماسک روشن کننده پوست

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna بدون شک داشتن یک صورت بی‌عیب و نقص آرزوی هر زنی است. اما امروزه عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث تیرگی پوست و لکه‌های پیری شوند. این موارد شامل قرارگرفتن بیش از حد در معرض گرد و غبار، آلودگی و ناخالصی ها، پاکسازی نامناسب پوست، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم، استرس مزمن و .. است.

برای دستیابی به چهره‌ای زیبا، ما اغلب محصولات زیبایی و مراقبت از پوست را امتحان می‌کنیم که به راحتی در دسترس و ارزان هستند، اما این محصولات حاوی مواد شیمیایی و سفید کننده سخت هستند که می‌توانند برای پوست و سلامت شما مضر باشند. پس چرا با استفاده از مواد طبیعی مانند شیر، عسل، ماست و میوه‌ها، پوست خود را نوازش نکنیم؟ مواد طبیعی ایمن هستند و به طور طبیعی رنگ پوست را بهبود می بخشند. 

ما چندین ماسک طبیعی را به شما معرفی میکنیم ببینید کدام یک از اینها در آشپزخانه شما وجود دارد دست بکار شوید.

ماسک روغن بادام و موز:

این ماسک یک روشن کننده موثر برای پوست شما است. موز منبعی از ویتامین‌های B6 و C است، بنابراین با بهبود تولید کلاژن؛ به حفظ خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. علاوه بر این ویتامین C به بهبود رنگ پوست شما کمک می‌کند. فواید روغن بادام برای پوست به خوبی شناخته شده است. بادام سرشار از ویتامین‌های A، Dو E است که این ویتامین‌ها آنتی اکسیدان‌های طبیعی مفید برای بهبود سلامت پوست هستند. آنها همچنین حاوی خواص ضد التهابی شگفت‌انگیزی هستند که به تسکین عفونت‌های پوستی و آلرژی‌ها نیز کمک می کند. بادام همچنین می‌تواند به ازبین رفتن سیاهی یا همان کبودی زیر چشم کمک کند، موجب بهبود گردش خون در سراسر پوست و همچنین مبارزه با اثرات اشعه های مضر UV می‌شود.

موادلازم:

1 عدد موز رسیده 

1 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین

طرز تهیه: 

ابتدا یک موز را خوب له کنید تا خمیر یکدستی شود و سپس روغن بادام را به آن اضافه کنید. سپس خوب مخلوط کنید و این خمیر را روی صورت تمیز خود بمالید. اجازه دهید برای 20 دقیقه بماند و خوب با آب گرم بشویید.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست یک زن با کشف روشی جدید توسط دانشمندان

2. ماسک صورت خیار و گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عالی عمل کرده و به تسکین آفتاب سوختگی پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، عوامل جمع کننده طبیعی آن به کاهش اندازه منافذ باز و کاهش چربی پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، درخشندگی طبیعی را به پوست شما هدیه می‌دهد.

پالپ و آب خیار نیز با از بین بردن لکه‌ها، رنگدانه‌ها و جای زخم‌ها، به عنوان یک درمان طبیعی مفید برای بهبود رنگ چهره به حساب مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین یک داروی طبیعی و موثر برای کاهش پف و سیاهی زیر چشم است.

مواد لازم:

1 عدد گوجه فرنگی کوچک

½ خیار، پوست کنده

طرز تهیه:

گوجه فرنگی را له کنید تا خمیری یکدست شود.

نصف خیار را رنده و به گوجه فرنگی اضافه کنید.

روی صورت تمیز بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

بیشتر بخوانید: توانایی عصاره گیاه "گزنه" در ترمیم زخم‌های پوستی

3. ماسک صورت چوب صندل و پوست پرتقال

چوب صندل از زمان‌های قدیم برای مشکلات پوستی استفاده می‌شود. همچنین در درمان آیورودا جایگاهی حیاتی دارد.

پوست پرتقال مملو از ویتامین C و کلسیم است. ویتامین C این توانایی را دارد که آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد مضر و همچنین استرس اکسیداتیو را خنثی کند. علاوه بر این، به عنوان یک درمان طبیعی مفید برای جلوگیری از جوش‌های سر سیاه روی بینی عمل می‌کند. ویژگی‌های سفید کنندگی طبیعی آن به محو شدن لکه های تیره و روشن شدن پوست کمک می‌کند. این ماسک صورت نه تنها پوست را لایه برداری می‌کند، بلکه رنگ آن را هم بهبود می‌بخشد.

موادلازم:

1 قاشق غذاخوری. پودر پوست پرتقال

1 قاشق غذاخوری. پودر چوب صندل

طرز تهیه:

هر دو پودر را به یک کاسه شیشه‌ای کوچک اضافه کنید و به اندازه‌ای آب به آن بیافزایید که خمیر غلیظی به دست آید.

روی صورت و گردن مالیده و به مدت پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

قبل از اینکه ماسک را با آب گرم بشویید، اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

بیشتر بخوانید:راهی برای کاهش خارش پوست سر

 

4. ماسک صورت کرم گردو و شیر

کرم شیر به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست‌های خشک معمولا تجویز می‌شود. شیر به عنوان یک تونر عالی عمل می‌کند، رنگ پوست را بهبود داده و درخشندگی طبیعی و فوری به پوست شما می بخشد. کرم شیر همچنین یک درمان طبیعی عالی برای تورم و سیاهی زیر چشم است.

گردو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین های گروه B و ویتامین E است. این مواد مغذی با مقابله با آسیب‌های پوستی ناشی از استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد، به بهبود سلامت کلی پوست کمک می‌کنند و روند پیری را کاهش می‌دهند.

مواد لازم:

4 تا 5 عدد گردو ارگانیک

1 قاشق غذاخوری. خامه شیر

طرز تهیه:

گردوها را حدود 60 دقیقه در آب خیس کنید. آبکش کرده و خوب له کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. خامه شیر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی گردن و صورت تمیز خود بمالید و به مدت 5 دقیقه با حرکات دایره‌ای نرم ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید