06:04 , 1401/5/11
کد خبر: 000013710
بازدید: 1777
چه چیزی باعث ریزش مو می شود/ چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

ریزش مو به طور کلی منشأ ژنتیکی دارد، اما ممکن است به دلیل بیماری های مختلف نیز این ریزش را تجربه کنید. علاوه بر این، بیماری های موقت، سینوزیت، عفونت، انگل های روده ای باعث ریزش مو می شوند، در حالی که کمبود B12، منیزیم، روی و آهن منجر به ریزش مو می شود.

درمان سریع ریزش مو کدام است؟ کدام ویتامین برای درمان ریزش موی شدید موثر است؟ علت ریزش مو چیست؟ برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟ معجونی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد؟ درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان کدام است؟ آیا ریزش مو درمان دارد؟ آیا ریزش مو ارثی درمان دارد؟ آیا ریزش مو طبیعی است؟ آیا ریزش موی هورمونی برگشت پذیر است؟ آیا ریزش مو بعد از کرونا برگشت پذیر است؟ آیا ریزش مو سکه ای درمان دارد؟

به گزارش ایونا، ریزش مو برای سلامت موهای ما ضروری است. موهای ضعیف شده برای تجدید خود می ریزند و موهای سالم از فولیکول های مو بیرون می آیند. با این حال، باید یک درصد مشخص باشد. از نظر علمی، زمانی که میزان ریزش مو از ده درصد کل موها بیشتر شود، به این معنی است که ریزش ناسالم تجربه می شود و مراجعه به متخصص پوست مفید است.

چه چیزی باعث ریزش مو می شود/ چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟
چه چیزی باعث ریزش مو می شود/ چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

تمیز کردن روزانه و مراقبت های معمول مو می تواند برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد. تنفس فولیکول های مو برای سلامت تارهای مو بسیار مهم است. به همین دلیل پوست سر باید در فواصل معین شسته شود، موها در هنگام شستن با حرکات نرم تمیز شوند و همیشه به تمیزی موها توجه شود. موادی که در اکثر شامپوها وجود دارد و شامپوها را کف می کند در مواد شوینده لباسشویی و ظرفشویی وجود دارد، به سلامت پوست سر و به تارهای مو آسیب می رساند. به همین دلیل برای سلامت مو باید از شامپوهای ارزان قیمت خودداری کرد و صابون ها و شامپوهای طبیعی را ترجیح داد.

چرا مو می ریزد؟

ریزش مو در مردان پس از بلوغ ظاهر می شود. از آنجایی که ژنتیک مردانه برای ریزش مو مناسب تر است، مشکل طاسی در سنین بالاتر رخ می دهد. اگرچه ریزش مو در زنان نادرتر است، اما به دلیل تفاوت های ژنتیکی ایجاد می شود. زندگی پر استرس، عدم تعادل هورمون تیروئید، استفاده از قرص های ضد بارداری، روند زایمان، روند شیردهی، یائسگی باعث ریزش مو در زنان می شود. پرم، سشوار و سایر فرآیندهای ساخته شده به نام مراقبت از مو که منجر به قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد می شود، آسیب رساندن به پوست سر و ریزش طولانی مدت مو را به دنبال دارد.

از جملع عوامل ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. عوامل ژنتیکی
  2. مشکلات هورمونی
  3. سوء تغذیه
  4. فرآیند شیمی درمانی
  5. کمبود ویتامین و مواد معدنی
  6. مشکلات پوستی
  7. استفاده نادرست از محصولات آرایشی و بهداشتی
  8. استرس
  9. افسردگی
  10. وضع حمل
  11. بیماری های داخلی و برخی داروهایی که باعث ریزش مو می شوند

بیشتر بخوانید: اکستنشن چقدر باعث ریزش مو می‌شود؟

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

پس از تشخیص با کمک متخصص، در صورت وجود ریزش در اثر بیماری، مسیر درمانی متناسب با آن طی می شود. در صورت لزوم، مکمل های ویتامین داده می شود، می توان از تغذیه حاوی پروتئین استفاده کرد و در صورت عدم تعادل هورمونی، بیماری درمان می شود. تشخیص و درمان صحیح می تواند ریزش مو را به حد طبیعی برساند.

چه چیزی برای ریزش مو مفید است؟

استفاده از داروهای مختلف تحت کنترل متخصص برای ریزش مو مفید است. چنین داروهایی تارهای ضعیف مو را تقویت کرده و تارهای نازک مو را ضخیم می کند. همچنین درمان تارهای مو را که در شرف ریزش هستند، فراهم می کند و از ریزش جلوگیری می کند. با روشی به نام مزوتراپی مو، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد تنظیم کننده گردش خون با میکرو سوزن به پوست سر تزریق می شود. پس از پایان فرآیند تزریق، پوست سر ماساژ داده می شود تا از توزیع متعادل مواد تزریق شده در فولیکول های مو اطمینان حاصل شود. این درمان که می تواند به صورت درمان اعمال شود، به تقویت فولیکول های مو و ضخیم شدن مو کمک می کند. این روش هم برای خانم ها و هم برای آقایان قابل استفاده است.

چه چیزی باعث ریزش مو می شود/ چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟
چه چیزی باعث ریزش مو می شود/ چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

رایج ترین روشی که امروزه استفاده می شود کاشت مو است. کاشت مو به این صورت است که با برداشتن تارهای مو که در قسمت پایینی پوست سر قرار دارند و نمی ریزند، روی نواحی ریخته شده، کاشته می شود و ظاهری متعادل به ارمغان می آورند. این روش بیشتر برای آقایان استفاده می شود. امروزه کاشت مو معتبرترین راه حل ریزش مو است.

چه غذاهایی برای جلوگیری از ریش مو مفید است؟

کمبود آهن یکی از شایع ترین علل ریزش مو است. علاوه بر این، کمبود سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند منجر به ریزش مو شود. برای جلوگیری از ریزش مو می توانید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  1. سبزیجات دارای برگ سبز تیره مانند اسفناج، آروگولا 
  2. آجیل هایی مانند گردو، فندق و بادام
  3. میوه های حاوی ویتامین C مانند پرتقال، گریپ فروت
  4. هویج
  5. لوبیا
  6. ماهی و سایر غذاهای دریایی
  7. سیر
  8. پیاز
  9. منابع پروتئینی مانند مرغ و بوقلمون
  10.  

آیا محلول گیاهی برای ریزش مو کافی است؟

تسریع گردش خون در پوست سر از ریزش مو جلوگیری می کند. ماساژ پوست سر با روغن زیتون و روغن نارگیل به تسریع گردش خون کمک می کند. باز هم اگر یک پیمانه رزماری به مدت 20 دقیقه جوشانده و خنک شود و به عنوان آبکشی مو استفاده شود، موها را تقویت می کند. از آب رزماری باقی مانده نیز می توان به عنوان نرم کننده استفاده کرد.

چه چیزی باعث ریزش مو می شود/ چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟
چه چیزی باعث ریزش مو می شود/ چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

اگرچه راه حل های گیاهی زیادی برای ریزش مو توصیه می شود، اما اگر ریزش موی پیشرفته را تجربه می کنید، حتما باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

چه روغن هایی برای ریزش مو مفید هستند؟

روغن زیتون: خشکی پوست سر منجر به ضعیف شدن موها می شود. روغن زیتون هم مو و هم فولیکول های مو را تغذیه می کند.
روغن درخت چای: روغن اضافی موها را از بین می برد و از چرب شدن بیش از حد موهایتان جلوگیری می کند. پوست سر را مرطوب می کند. خطر ابتلا به قارچ و اگزما را به حداقل می رساند.
روغن اسطوخودوس: باعث رشد مو و رشد سالم مو می شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لیزر موهای زائد

بیشتر بخوانید: اکستنشن چقدر باعث ریزش مو می‌شود؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید