09:40 , 1401/9/17
کد خبر: 000016860
بازدید: 1478
چه چیزی باعث درد نوک سینه می شود/ 4 علت مهم + درمان

تمامی زنان در برخی مقاطع از زندگی درد نوک سینه را تجربه کرده اند. درد نوک سینه حساسیتی است که گاهی در طول قاعدگی شما اتفاق می افتد و گاهی اوقات یک درد غیرقابل توضیح است که بعد از بروز خود به خود خوب می شود. اما صرف نظر از اینکه در گذشته سینه درد را تجربه کرده اید یا نه، هر بار که آن را حس می کنید، درد است. بنابر این بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

درد نوک سينه نشانه چيست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، حقیقت این است که درد نوک پستان کاملا طبیعی است. در واقع، 70 درصد از زنان در دوره‌ای از زندگی‌شان از نظر پزشکی نوعی درد سینه را گزارش کرده‌اند. اما بیشتر این درد خوش خیم است. از 70 درصد زنانی که درد سینه را تجربه می کنند، تنها 15 درصد به مراقبت های پزشکی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: سرطان سینه چیست؟ چه زمانی باید ماموگرافی انجام شود؟

با این حال، زمانی که احساس درد یا حساسیت در نوک سینه خود می کنید، طبیعی است که احساس اضطراب کنید. پس چه چیزی می تواند باعث این درد شود؟

1- عفونت

بسیاری از عفونت‌های مختلف وجود دارند که می‌توانند به نوک سینه‌های ما آسیب وارد کنند، مانند عفونت‌های باکتریایی، قارچی، کاندیدا و عفونت‌های ویروسی. به طور معمول، درد همراه با عفونت یک احساس گرما مانند در اطراف نوک پستان است. این به این دلیل است که جریان خون به ناحیه ای که بدن شما برای مبارزه با عفونت می فرستد افزایش می یابد.

عفونت های قارچی، به ویژه، می‌توانند در طول زمان ایجاد شوند و ممکن است در ابتدا دردناک نباشند. قارچ ها مناطق گرم و مرطوب مانند چین های پوستی را دوست دارند. سایر عفونت‌ها می‌توانند ناشی از هر چیزی از شیردهی گرفته تا عدم شستشوی کافی سینه‌بند باشند. اگر فکر می کنید عفونت دارید، بهتر است برای درمان با پزشک مشورت کنید.

2- درماتیت

اگر مستعد ابتلا به اگزما یا پسوریازیس هستید، ممکن است در اطراف نوک سینه ها و سینه ها آن را مشاهده کنید. اما اگر مستعد ابتلا به این مشکلات پوستی نیستید، ممکن است یک "واکنش آلرژیک" خوب باشد. پوست سینه‌های شما حساس است و ممکن است به شوینده‌ها، صابون‌ها یا اسپری‌های جدیدی که ممکن است استفاده می‌کنید واکنش نشان دهد.

اگر اینطور است، بهتر است اسپری یا مواد شوینده جدید را کنار بگذارید و ببینید قرمزی از بین می رود یا خیر. برای انجام این کار فقط 24 تا 48 ساعت زمان لازم است. اگر ادامه داشت با پزشک خود تماس بگیرید.

3- هورمون ها

تغییرات هورمونی باعث افزایش حساسیت نوک سینه می شود. این ممکن است در زمان شروع مصرف قرص جدید در دوران بارداری یا درست پس از زایمان باشد. درد بیشتر شبیه سوزش است – نوک سینه های شما ممکن است به لمس حساس تر باشند یا هنگام مالش احساس سوزن سوزن شدن را تجربه کنند. اگر بیش از چند هفته ادامه داشت، با پزشک خود مشورت کنید.

4- شیردهی

مشکلات زیادی در دوران شیردهی وجود دارد. مجرای مسدود شده یک رویداد دردناک است که اغلب در مادران شیرده دیده می شود. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شیر نشت کند و مسدود شود. سپس بدن شما انسداد را به عنوان یک جسم خارجی می بیند که باعث التهابی دردناک می شود.

بهترین راه برای مقابله با این موضوع استفاده از کمپرس گرم برای کمک به رفع گرفتگی است. همچنین می توانید سینه خود را زیر دوش ماساژ دهید یا از کودک خود کمک بخواهید. در دوران شیردهی سینه خود را ماساژ دهید. فشار مکش کودک می تواند به رفع احتقان کمک کند. اگر در شیردهی مشکل دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که از یک مشاور شیردهی کمک بگیرید که می تواند به شما و کودکتان کمک کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید