09:32 , 1401/9/1
کد خبر: 000016693
بازدید: 1308
چه غذاهایی خونریزی قاعدگی را کاهش می دهد؟

چگونه خونریزی قاعدگی را متوقف کنیم؟ چه غذاهایی باعث کاهش خونریزی قاعدگی می شود؟

خونریزی قاعدگی که زنان هر ماه تجربه می کنند، گاهی می تواند بسیار دردناک و بیش از حد آزار دهنده باشد. خونریزی قاعدگی که از زمان بلوغ تا یائسگی هر ماه بین 3 تا 5 روز طول می کشد، در هر بدن متفاوت دیده می شود. چگونه خونریزی قاعدگی را متوقف کنیم؟ راه های جلوگیری از خونریزی قاعدگی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، خونریزی قاعدگی زنان در هر بدن متفاوت است. مقدار خونریزی، که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، گاهی اوقات می تواند بیش از حد باشد. در چنین مواردی، راه حل های ساده باعث کاهش خونریزی قاعدگی می شود. برخی از چای ها یا غذاها برای کاهش خونریزی قاعدگی شناخته شده اند. جدای از این روش ها، تحت نظر پزشک نیز قابل درمان است.

بیشتر بخوانید: برای قطع خونریزی بیش از حد قاعدگی چه کار کنیم؟

بیشتر بخوانید: راه حل های سریع و قطعی برای دردهای قاعدگی

دارو برای کاهش خونریزی قاعدگی

اگر یک داروی خاص برای شما مناسب نیست، یا اگر دارویی امتحان شده اما موثر واقع نشده است، در این بین پزشک ممکن است داروی دیگری را توصیه کند. برخی از داروها میزان خونریزی شما را کاهش می دهند، برخی خونریزی را به طور کامل متوقف می کنند و برخی نیز ضد بارداری هستند. پزشک شما با توضیح نحوه عملکرد هر دارو و عوارض جانبی احتمالی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام دارو برای شما بهترین است.

دردهای قاعدگی چگونه می گذرد؟

  1. درد قاعدگی؛ نوشیدنی های گرم، به ویژه چای های گیاهی، مناسب هستند. 
  2. در طول دوره قاعدگی، وعده های غذایی خود را سبک نگه دارید و کم حجم و مرتب غذا بخورید. 
  3. زیر شکم را با حرکات دایره ای با کف دست و نوک انگشتان ماساژ دهید. 
  4. زمانی که روی مبل می نشینید و روی تخت دراز می کشید، یک بالش زیر پای خود قرار دهید تا کشیده شود. 
  5. یک دوش آب گرم زمانی که درد بدتر می شود به شما کمک می کند. 
  6. یک پیاده روی سبک می تواند درد را تسکین دهد. 
  7. ورزش منظم و رهایی از وزن اضافی باعث کاهش درد قاعدگی می شود.

برای کاهش درد قاعدگی چی بخوریم؟

در ادامه مطلب غذاهایی که می تواند برای دردهای قاعدگی مفید باشد معرفی باشد.

زنجبیل

چند تکه زنجبیل را در قوری بریزید و آب داغ را به آن اضافه کنید. سپس چند تکه لیمو را اضافه کنید و کمی دم کنید. مشخص است که با مصرف 2 تا 3 لیوان در روز، دردهای قاعدگی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. از آنجایی که طعم آن می تواند کمی تلخ باشد، افزودن 1 قاشق چای خوری عسل طعم بهتری را ایجاد می کند.

ریحان

ریحان را در آب بجوشانید و با بستن درب لیوان اجازه دهید 20 دقیقه دم بکشد. اگر روزی 1 لیوان مصرف شود، مشاهده می شود که درد قاعدگی کاهش یافته و حتی از بین می رود. اثر آرامش بخش ریحان برای درد در ناحیه کشاله ران نیز مفید است.

دارچین 

گفته شده است که وقتی یک قاشق چایخوری دارچین را به آب گرم یا داغ اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید، برای دردهای قاعدگی بسیار مفید است. مصرف ۲ تا ۳ لیوان در روز باعث آرامش بدن می شود.

مصرف کافئین در دوران قاعدگی

کافئین یا نوشیدنی های حاوی کافئین در هنگام قاعدگی باعث افزایش درد می شوند. مصرف کم یا عدم مصرف کافئین تا حد امکان گذراندن دوره قاعدگی راحت تری را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: 10 دلیل مهم برای عقب افتادن پریود

بیشتر بخوانید: تامپون پریودی چیست، چگونه استفاده و قرار می گیرد؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید