17:02 , 1401/9/13
کد خبر: 000016954
بازدید: 1346
چه غذاهایی باعث چرب شدن پوست می شود؟

آنچه می خورید در مسیر رسیدن به پوستی که رویای آن را دارید از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابر این می توانیم به این نتیجه برسیم که ممکن است با خوردن برخی غذاها یا عادات غذایی غلط باعث چرب شدن پوست شویم.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، این دیگر بر کسی پوشیده نیست که پوست زیبا از درون شروع می شود. آنچه می خورید نه تنها بر وزن، سلامت و خلق و خوی کلی شما، بلکه بر روی پوست، مو و ناخن های شما نیز تأثیر زیادی دارد. همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: "تو همان چیزی هستی که می خوری". در حالی که داشتن پوست چرب کاملا طبیعی است، اما اگر پوست شما چربی اضافی تولید می کند، بررسی رژیم غذایی می تواند مفید باشد. زیرا برخی از غذاها می توانند تولید روغن را تحریک کنند و به دلیل سبوم بیشتر منجر به آکنه شوند.

بیشتر بخوانید:راهنمای مراقبت از پوست چرب: مراقبت موثر در 4 مرحله

ممکن است محصولات مراقبتی مختلفی را برای جلوگیری از چرب شدن پوست امتحان کرده باشید، اما اگر غذاهایی مصرف می کنید که می توانند پوست شما را چرب کنند، مراقبت از پوست دشوارتر می شود. بنابراین کشف کنید که کدام غذاها می توانند باعث چرب شدن پوست شوند.

چه غذاهایی پوست صورت را چرب می کند؟

از جمله غذاهایی که پوست را چرب می کند و به نوعی دشمن پوست سالم است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نمک
  2. گوشت قرمز
  3. شکر
  4. الکل
  5. کربوهیدرات های تصفیه شده
  6. غذاهای سرخ شده
  7. کره بادام زمینی
  8. نوشیدنی های گازدار

نمک نخورید: پوست را چرب میکند

ما میدانیمم کنار گذاشتن نمک سخت تر از انتظار است، اما نمک یکی از بزرگترین مقصرها در مورد چرب شدن پوست گردن مصرف بی اندازه نمک است. مصرف بیش از حد نمک می تواند باعث کم آبی، احتباس آب، تورم و کیسه های زیر چشم شود. همچنین، پوست ممکن است سبوم بیشتری تولید کند زیرا سعی می کند با کم آبی ناشی از نمک مقابله کند.

سعی کنید در وعده های غذایی خود به جای نمک فرآوری شده از نمک های طبیعی مانند نمک دریا استفاده کنید و سعی کنید تا حد امکان این کار را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: 23 راه جالب برای رسیدن به پوست سالم

گوشت قرمز چربی را به پوست زیاد می کند

گوشت قرمز همچنین می تواند به چربی اضافی پوست شما کمک کند. گوشت قرمز مانند سوسیس، گوشت گاو، بره می تواند سرشار از چربی اشباع باشد. این می تواند منجر به تولید بیش از حد سبوم شود.

تغییر بخشی از مصرف گوشت قرمز به مرغ و ماهی به کاهش میزان چربی مصرفی شما کمک می کند.

شکر چربی پوست را بالا می برد

شکر نیز مانند نمک می تواند منجر به تولید بیش از حد سبوم شود. بنابراین، به جای تنقلات قندی حاوی قند افزوده، سعی کنید از گزینه های سالم مانند سیب، بلغور جو دوسر، گرانولا استفاده کنید.

کربوهیدرات های تصفیه 

غذاهای سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده (نان سفید، ماکارونی، برنج) نیز می توانند باعث تولید چربی اضافی در پوست شوند. بنابراین یک اسپاگتی و کوفته خوشمزه، چربی ناخواسته پوست شما را دوچندان می کند. در عوض، به کربوهیدرات های سالم مانند گندم کامل و غلات قهوه ای روی آورید.

برای پوست سالم مصرف الکل را کنار بگذارید

مصرف الکل می تواند پوست شما را کم آب کند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، پوست کم آب می تواند تولید چربی را تسریع کند. بنابراین، نوشابه های گازدار یا آب میوه های طبیعی را انتخاب کنید.

غذاهای سرخ شده دشمن پوست سالم

غذاهای سرخ شده که معمولا آنها را بسیار خوشمزه می دانیم، تله انفجاری بزرگی برای پوست شما هستند. چربی های اشباع شده و ترانس بزرگترین مقصر چربی پوست هستند. آووکادو یا روغن زیتون گزینه هایی هستند که برای سلامتی شما مفید هستند و تقریبا هیچ آسیبی به پوست شما نمی رسانند. بنابراین در رژیم غذایی خود به این نوع چربی های سالم روی بیاورید و به جای سرخ کردن، گزینه هایی مانند آب پز یا کبابی را امتحان کنید.

عوارض کره بادام زمینی برای پوست

این میان وعده خوشمزه، اغلب حاوی مقادیر قابل توجهی روغن و اسیدهای چرب امگا 6 است که باعث بروز آکنه می شوند. پس از خوردن یک قاشق کره بادام زمینی در نیمه شب خودداری کنید. در عوض، آجیل ها و دانه هایی را انتخاب کنید که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند تا از پوست سالم حمایت کنند.

ضررهای نوشیدنی های گازدار برای پوست

هیچ چیز مانند اولین جرعه نوشیدنی های شیرین مانند کولا و نوشابه نیست. با این حال، از آنجایی که آنها مملو از قند هستند، می توانند برای سلامتی و پوست شما بسیار مضر باشند. سعی کنید این گونه نوشیدنی ها را که به طور مکرر در طول روز مصرف می شود با آب جایگزین کنید. بنابراین، می توانید از مزایای آب برای پوست خود بهره مند شوید و از پوست برای حفظ تعادل چربی آن حمایت کنید.

بیشتر بخوانید: 4 راه کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

بیشتر بخوانید:درمارولر چیست و برای پوست چه فایده ای دارد؟

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید