11:33 , 1401/5/29
کد خبر: 000014881
بازدید: 1915
چند نکته مهم درباره استخرهای شنا

شنا یکی از شاخه های ورزشی بوده که تقریبا در هر سنی قابل انجام است و کمترین خطر و آسیب را دارد. البته این به معنای صفر بودن میزان خطرات ناشی از شنا در استخرها نیست.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna،  شنا یکی از شاخه های ورزشی است که تقریبا در هر سنی قابل انجام است و کمترین خطر و آسیب را دارد. البته نمی توان لذت شنا در دریای آزاد را با استخر مقایسه کرد. اما در زندگی شهری امروزی یا فصلی، منظم کردن آن چندان آسان نیست. ما بر این عقیده هستیم که شنا در استخرهایی که طبق استانداردها کنترل می شوند، بی خطر است. 

استخرهای شنا چه خطراتی را به همراه دارند؟

استخرها می توانند باعث انتقال بیماری های چشم، پوست، گوش، دستگاه گوارش و سایر عفونت های ویروسی شوند (مثلاً بیماری های مرتبط با دست و پا و دهان در کودکان با بلعیدن آب استخر).

برای جلوگیری از بیماری های واگیر، مراقب باشید که آب را به خصوص در استخرها یا پارک های آبی قورت ندهید.

شما باید در برابر خطرات سلامتی که ممکن است در استخرها، پارک های آبی یا دریاچه ها رخ دهد، اقدامات احتیاطی انجام دهید. ما به ویژه به شما توصیه می کنیم مناطق ایمن را انتخاب کنید که تمیز و دارای بازرسی های بهداشتی مداوم باشند. در غیر این صورت، ممکن است اسهال و عفونت های پوستی را تجربه کنید.

چند نکته مهم درباره استخرهای شنا

 با رعایت چند نکته ساده می توانید از شنا در استخر لذت ببرید:

مراقب باشید آب را قورت ندهید

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار، مراقب باشید که آب را به خصوص در استخرها یا پارک های آبی قورت ندهید. به یاد داشته باشید، کلر و سایر محصولات پاک کننده ای که در برابر باکتری ها استفاده می شود، ممکن است هر چیزی را که سلامت شما را تهدید می کند، از بین نبرد.

قبل و بعد از قرار گرفتن در استخر دوش بگیرید

یکی از شایع ترین بیماری ها در استخرها و پارک های آبی اسهال است. برای جلوگیری از این امر، دوش گرفتن قبل و بعد از ورود به استخر یک اقدام احتیاطی مفید برای محافظت از اطرافیان و شما محسوب می شود.

آب و هوا را بررسی کنید

توصیه می شود در هوای بسیار گرم و در هنگام یا بلافاصله پس از بارندگی شدید از استخر یا پارک آبی استفاده نکنید. در این شرایط، تشکیل و تولید مثل باکتری بسیار مطلوب است و ممکن است برای شما و عزیزانتان خطر ایجاد کند.

با انجام چنین اقدامات ساده ای می توان آخرین دوره های تابستان را به خوشی و سلامت سپری کرد.

چند نکته مهم درباره استخرهای شنا

چگونه از شر گرفتگی عضلات در استخر خلاص شویم؟

گرفتگی عضلات که معمولاً بلای جان ورزشکاران است برای کسانی که در آب هستند نیز اتفاق می افتد. اگرچه در نزدیکی ساحل خیلی خطرناک نیست، اما هنگام شنا در اعماق می تواند مشکل ساز شود. گرفتگی در نتیجه انقباض هر عضله در بدن ما رخ می دهد. حرکت دادن ناحیه ای که گرفتگی در آن وجود دارد برای ما مشکل است. وقتی در هنگام شنا چنین موقعیتی برای شما پیش می آید، اول از همه نباید وحشت کنید. باید سعی کنید گرفتگی در بدن خود را تا حد امکان متشنج نگه دارید. بعد از این روش می توانید بدون حرکت زیاد و خسته کردن خود، محل گرفتگی را ماساژ دهید.

چگونه می توان فهمید استخری که وارد آن می شویم، سالم است؟

یکی از نکات مهم برای لذت بردن از استخر این است که بفهمید استخر سالم است یا خیر. با یک پرسش و پاسخ ساده می توانید به دمای استخر، میزان کلر، اندازه گیری فعالیت پایه پی ببرید. در کنار این روش، چندین روش وجود دارد که می توانید به تنهایی یاد بگیرید. اگر آب استخر از نظر فیزیکی بی رنگ، بدون رسوب، شفاف و کف آن شفاف باشد، می توان گفت که استخر سالمی است.

چند نکته مهم درباره استخرهای شنا

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید