10:00 , 1401/7/23
کد خبر: 000015859
بازدید: 1599
چند نکته بسیار مهم برای درمان خانگی گلو درد کودکان

چه چیزی برای گلودرد و التهاب گلو در کودکان مفید است؟ علل و علائم گلودرد در کودکان چیست؟ در این مطلب به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره شده است.

علل گلودرد و التهاب گلو در کودکان چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، گلودرد در کودکان 3 تا 10 ساله بسیار شایع است. عفونت آنفولانزا عامل اصلی مشکلاتی مانند اختلال در بلع و خستگی همراه با درد است. بیماری های دوران کودکی مانند سرخک و اوریون نیز از دلایل اصلی این علائم هستند

عفونت های ویروسی که باعث آنفولانزا و برونشیت می شوند در مدت کوتاهی در سراسر بدن پخش می شوند. بنابراین، مشکلات بسیاری با گلودرد دیده می شود عبارتند از خستگی، سردرد، بی اشتهایی و تب بالا.

1- عفونت های ویروسی:

بیماری های زمستانی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی عامل اصلی گلودرد در کودکان و همچنین بزرگسالان هستند.

2- دندان پوسیده:

عفونت در دندان های پوسیده منجر به التهاب لوزه می شود. مشکل در بلع و ضعف همراه با گلودرد از ابتدایی ترین علائم است.

3- سرماخوردگی آلرژیک:

رینیت آلرژیک می تواند باعث سرفه مداوم و اختلال چشایی و همچنین گلودرد شود.

چند نکته بسیار مهم برای درمان خانگی گلو درد کودکان

چه چیزی برای گلودرد و التهاب گلو در کودکان مفید است؟

1- شیر عسل:

عسل که سرشار از فسفات، کلرید و منیزیم است را می توان با شیر گرم مخلوط کرد و نوشید. عسل که توسط متخصصان تغذیه به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی توصیف می شود، گلو را نرم می کند و از گسترش عفونت جلوگیری می کند. شیر که یک ذخیره کلسیم است، مقاومت بدن را افزایش می دهد و باعث می شود بیماری در مدت زمان بسیار کوتاه تری از بین برود.

2- سرکه سیب:

وقتی سرکه سیب به یک فنجان آب جوشیده اضافه شود درد گلو را تسکین می دهد و عفونت را از بین می برد. عسل نیز می تواند به آب اضافه شود، زیرا طعم سرکه سیب تند است.

3- روغن نارگیل و ریشه گل ختمی:

روغن نارگیل یکی از موثرترین راه حل ها برای توقف التهاب در گلو است. ریشه گل ختمی که می توان آن را از فروشگاه گیاهان دارویی تهیه کرد، یکی از گیاهان موثری است که دفع عفونت را از بدن تسریع می کند.

جدای از این، سوپ عدس یا آب مرغ زیاد مصرف شود و از نوشیدن غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم خودداری شود.

توصیه های گیاهی برای گلودرد و التهاب گلو در کودکان

بسیاری از دمنوش های گیاهی در کاهش مشکلات گلودرد در کودکان موثر هستند. اینها عبارتند از زنجبیل، نمدار و مریم گلی. اکیناسه که سرشار از ویتامین های A و C است درد ناشی از سرماخوردگی را تسکین می دهد. به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه، برای تاثیرگذاری بیشتر دمنوش های گیاهی، باید به جای شکر، عسل اضافه کرد.

یکی دیگر از داروهای گیاهی توصیه شده ریشه شیرین بیان است. از ریشه شیرین بیان هم می توان چای درست کرد و هم به عنوان دهانشویه استفاده کرد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید