12:47 , 1401/5/10
کد خبر: 000014697
بازدید: 1389
چند راه ساده برای برق انداختن ظروف مسی

اگر شما هم از افرادی هستید که با تمیز کردن ظروف مسی مشکل دارید خواندن این گزارش می تواند به شما کمک کند.

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، زمانی معیار جهیزیه خوب و سنگین یک عروس ظروف مسی او بود اما با گذشت زمان همه چیز تغییر کرد و ظرف های مسی به دلیل تغییر رنگ و دشواری تمیزی شان از گردونه انتخاب خارج شدند. حال چند سالی است بار دیگر پزشکان سنتی و عامه مردم صحبت از اثرات مثبت این ظروف بر سلامت کرده و حتی به این نکته نیز تاکید می کنند که طهم غذا هم در این ظروف بهتر می شود. اینجاست که دوباره مدهای قدیمی روی کار می آیند و مردم بار دیگر نسبت به ظرف های مسی ابراز علاقه می کنند.

چرا غذا در ظرف مسی خوشمزه تر می شود؟

ظروف مسی بیشترین انتقال حرارت را دارند و حرارت یکنواختی که دریافت می کنند به بهتر شدن پخت غذا کمک می کند. همچنین گفته می شود این ظروف دارای خاصیت ضد میکروبی هم هستند.

چرا ظروف مسی کدر می شوند؟

با این وجود همچنان دشواری تمیز کردن این ظروف بلای جان برخی خانم هاست.

مس فلزی است که خاصیت قلیایی و ضد باکتریایی دارد که همین موارد موجب شده استفاده از آن به‌شدت توصیه ‌شود. با این وجود کدر شدن ظرف های مسی نیز دغدغه ای جدی است که ممکن است به دلایلی مانند موارد زیر اتفاق افتد:

-قرار گرفتن در معرض اکسیژن

- رطوبت

-مواد اسیدی

-حرارت 

- مواد شیمیایی

- تماس دست انسان 

-گردوغبار 

در این مقاله سعی داریم حال که بار دیگر علاقمندان استفاده از این ظروف رو به افزایش هستند راهکاری برای راحت تر تمیز کردن آنها ارائه کنیم.

چه کار کنیم ظروف مسی سیاه نشوند؟

گاه نیز می توان با راهکارهایی از سیاه شدن این ظروف جلوگیری کرد. برخی از راهکارهای موثر در این زمینه عبارتند از:

-نگهداری در جای خشک

-خشک کردن سریع پس از شستشوی این ظروف

-قرار ندادن ظروف مسی در ماشین ظرفشویی

-عدم استفاده از سفیدکننده ها که ممکن است باعث سوراخ شدن ظروف مسی شوند.

راهکارهایی برای تمیز کردن ظروف مسی

اما خوبی دیگر مس این است که می توان از راهکارهایی بهره گرفت و بار دیگر رنگ آن را تغییر داد. برای این کار بسیاری از موادی که در خانه دارید می توانند مشکل گشا باشند. برخی راهکارهایی که می توان برای برق انداختم ظروف مسی به کار گرفت در ادامه آمده است:

1-آب لیمو و جوش شیرین

با ترکیب لیموی تازه و مقداری جوش شیرین می توانید محلولی به دست آوریدکه با ریختن آن روی ظروف مسی می شود آنها را جرم گیری کرد. بعد از این مرحله از پارچه ای نرم کمک بگیرید و پارچه را برای مدتی روی لکه ها بکشید تا پاک شوند. در مرحله آخر نیز به کمک یک پارچه تمیز بار دیگر تمام سطوح ظرف را پاک کنید.

اگر آبلیمو یا لیموی تازه هم در منزل نداشتید ناامید نشوید چرا که این کار را می توان با سرکه هم انجام داد.

2-تمیز کردن ظروف مسی با سس گوجه فرنگی

سس گوجه فرنگی از دیگر مواردی است که می تواند به شما کمک کند تا این ظرف ها را برق بیندازید. حتی برای این کار از خود رب گوجه فرنگی هم می توان کمک گرفت.شیوه کار هم ساده است.برای مدتی سس را روی ظرف ها بمالید و پس از یک ساعت ظرف ها را به کمک مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. یادتان نرود که پس از شستشو به کمک یک دستمال ظرف خود را خشک کنید.

3-جوشاندن در سرکه و نمک

یک راهکاردیگر نیز این است که در ظرفی محلولی از سرکه و نمک درست کنید . آن را روی حرارت بگذاریئ. بعد ظروف مسی خود را درانی مخلول قرار دهید و برای چند دقیقه بگذارید بمانند. در آ[ر کار هم لازم است ظرف ها را شسته و بار دیگر خشک کنید.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید