06:29 , 1401/4/4
کد خبر: 000012710
بازدید: 1252
چرا نمی توانم وزن کم کنم؟

اگر با وجود اینکه به رژیم غذایی خود پایبند هستید و مرتب ورزش می کنید اما برای کاهش وزن به نتیجه مد نظر خود نمی رسید، ممکن است موارد کوچکی را که بر تلاش های کاهش وزن شما تأثیر منفی می گذارد، از دست داده باشید.

 اگر لاغر نمیشوید بخوانید؟ چرا وزن کم نمیکنم ؟چرا با وجود رژیم وزن کم نمیکنم ؟ چرا در بدنسازی وزن کم نمی کنیم؟ علت کم نشدن وزن در طب سنتی چیست؟ دلیل عدم کاهش وزن با رژیم و ورزش چیست؟ روند کاهش وزن چگونه است؟ چرا کم میخورم ولی چاق میشم؟

به گزارش ایونا، اگر با وجود اینکه به رژیم غذایی خود پایبند هستید و مرتب ورزش می کنید اما برای کاهش وزن به نتیجه مد نظر خود نمی رسید، ممکن است موارد کوچکی را که بر تلاش های کاهش وزن شما تأثیر منفی می گذارد، از دست داده باشید.

وزن کم نمی کنید اما چربی می سوزانید

اگر به تازگی شروع به ورزش کردن کرده اید اما وزن کم نمی‌کنید اصلا نا امید نشوید؛ چراکه با تمرینات، چربی های خود را از بین می برید، اما توده عضلانی به دست می آورید. و این عملکرد مناسبی است. به این علت که هدف شما کاهش وزن نیست، بلکه خلاص شدن از شر چربی های بدن است.

بیشتر بخوانید: راز لاغرشدن و لاغر ماندن بدون گرسنگی

ممکن است نوع اشتباهی از غذا مصرف کنید

این فقط در مورد کالری دریافتی نیست. باید به کیفیت سوختی که برای انرژی می خرید توجه کنید. اگرچه غذاهایی که باید بخورید به نوع بدن، متابولیسم و ​​سایر عوامل بستگی دارد، مهم ترین قانون این است که به غذاهای طبیعی و کمتر فرآوری شده پایبند باشید.

بیشتر بخوانید: خوراکی های مفید برای ورزش در تابستان

در روزهای تمرین قدرتی می توانید کربوهیدرات های نشاسته ای مانند سیب زمینی، برنج و غلات مصرف کنید. در روزهایی که تمرینات قلبی سبک تری انجام می دهید، پروتئین و سبزیجات بیشتری بخورید و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید.

چرا نمی توانم وزن کم کنم؟
چرا نمی توانم وزن کم کنم؟

ممکن است بیش از حد غذا بخورید

شما ممکن است سالم غذا بخورید، اما بیش از حد لازم مصرف کنید. به یاد داشته باشید، اگر بیش از مقداری که مصرف می کنید، بسوزانید، نمی توانید وزن کم کنید. اما این نباید شما را در موقعیتی قرار دهد که مجبور باشید کالری هایی را که مصرف کرده اید و سوزانده اید روی یک فایل اکسل دیوانه وار نگه دارید. این خیلی آزاردهنده خواهد بود. راه حل های بسیار طبیعی تری برای این وجود دارد. هر زمان که احساس گرسنگی کردید، بدون تردید غذا بخورید، اما آنقدر آهسته غذا بخورید تا در زمانی که سیر شدید احساس درستی داشته باشید و دیگر غذا نخورید. میان وعده های سالم بین وعده های غذایی نیز از پرخوری شما در وعده های اصلی جلوگیری می کند.

ممکن است تمرینات شما به اندازه کافی چالش برانگیز نباشد

ممکن است به همان اندازه که لازم است در باشگاه وقت سپری کنید. اما به یاد داشته باشید که زمانی که در باشگاه می گذرانید باید بر اساس شدت باشد، نه زمان، تا نتیجه گرا باشید. شدت مناسب در تمرینات شما زمان تمرین شما را کوتاه می کند. این یکی از عوامل اصلی است که افراد را به باشگاه های مجهز به تجهیزات EMS و مربیان شخصی می آورد. تمرینات EMS شما در  باشگاه با شدتی انجام می شود که بدن شما را تا حد لازم به چالش می کشد و محدودیت های بدن شما روز به روز بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان ورزش برای مردان و زنان

تمرین EMS  نود درصد از عضلات بدن شما از جمله عمیق ترین عضلات را فعال می کند. به لطف این شدت، یک تمرین 20 دقیقه ای EMS نتایجی نزدیک به تمرین 4 ساعته سنتی می دهد. 

ممکن است استراحت کافی نداشته باشید

زمان استراحت و ریکاوری اغلب مهمتر از خود تمرین است. بدن شما بیشتر چربی سوزی واقعی را در این فرآیند انجام می دهد. به همین دلیل، پس از تمرینات خود تا حد لازم استراحت کنید و اجازه دهید بدنتان ریکاوری کند.

ممکن است بدن شما بیش از حد تحت استرس باشد

اگر به بدن خود زمان کافی برای ریکاوری و ریکاوری پس از تمرین ندهید، بدنتان دچار استرس می شود. بدن شما در طول تمرین بسیار طولانی تر از یک دوره سالم در معرض کورتیزول قرار می گیرد. این باعث می شود که چربی سوزی در برخی از مناطق بحرانی متوقف شود. اگرچه به طور کلی ورزش بیش از حد از نظر استرس مشکل جدی نیست، اما استرس در زندگی شخصی و شغلی همین تاثیر را دارد. بدن شما سعی می کند از شما در برابر ضعیف شدن در شرایط سخت محافظت کند و شروع به جمع آوری ذخایر انرژی می کند.

چرا نمی توانم وزن کم کنم؟
چرا نمی توانم وزن کم کنم؟

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سلامت روان/ از تعریف سلامت روان تا ورزش برای کاهش استرس

10 راهکار برای لاغری

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید