16:01 , 1402/1/28
کد خبر: 000023344
بازدید: 1187
چرا عرضه ربع سکه متوقف شد؟

به دستور رئیس کل بانک مرکزی از هفته گذشته فروش و عرضه ربع سکه در مرکز مبادله متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا،  مرکز مبادله ارز و طلای ایران از تاریخ 15 فروردین ماه سال جاری عرضه ربع سکه را به شکل عرضه چند قیمتی آغاز کرد و در اولین روز این حراج به طور متوسط قیمت هر ربع سکه حدود 9 میلیون و 500 هزار تومان بود اما چه در اولین روز و چه روزهای پس از آن استقبال چندانی از عرضه ربع سکه صورت نگرفت.

بر همین اساس طی روزهای اول سال معاملات اندکی در این زمینه صورت گرفت که مسعود توکلی - معاون بازار مرکز مبادله ایران- دلیل این عدم استقبال را در مقدماتی می داند که لازم است برای مشارکت صرافی ها آماده شود.

به گفته وی برای شرکت صرافی ها در این عرضه باید مقدماتی دنبال شود اما هنوز بسیاری از صرافی ها این مقدمات را دنبال نکرده و ازاین مرحله عبور نکرده اند.

بیشتر بخوانید:

ساندروی ایرانی کِی و با چه قیمتی به بازار می آید؟

توکلی افزود: هر صرافی باید نماینده رسمی خود را به همراه وکالت محضری به بانک مرکزی معرفی کند تا بدین ترتیب بتواند سکه های خریداری شده را از خزانه تحویل بگیرد.

طی روزهای گذشته رئیس کل بانک مرکزی از توقف عرضه ربع سکه در مرکز مبادله خبر داده و اظهار کرد: مانند سال گذشته عرضه ربع سکه در مرکز مبادلات انجام شد اما به دلیل اینکه روش این عرضه مناسب نبود آن را متوقف کردیم.

بر این اساس طی روزهای اخیر قیمت ربع سکه در مرکز مبادلات تغییری نداشته و بطور رسمی عرضه آن نیز متوقف شده است.

منطقی آن است که طی روزهای پیش رو بار دیگر عرضه از سر گرفته شده و ساز و کار جدیدی برای این موضوع دیده شود.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید