17:00 , 1401/9/16
کد خبر: 000017027
بازدید: 1221
پیش بینی هوا در هفته آینده/ بارش ها ادامه دارد/ هوای 5 استان سردتر می شود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه بارش ها در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: طی روزهای آینده شاهد کاهش 4 تا 7 درجه ای هوا در پنج استان کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، صادق ضیاییان با بیان این مطلب گفت: در روزهای آینده در استان های زیر شاهد بارش پراکنده خواهیم بود:

  1. برخی مناطق گیلان
  2. اردبیل آذربایجان شرقی
  3. آذربایجان غربی 
  4. ارتفاعات البرز مرکزی

کدام استان ها بارندگی دارند؟

وی گفت: در این مدت در برخی نقاط سردسیری کشور شاهد بارش برف خواهیم بود و در استان های زیر نیز شاهد بارش باران، گاه رگبار رعد و برق و وزش شدید باد موقت خواهیم بود:

  1. بوشهر
  2. فارس 
  3. برخی مناطق کرمان
  4. خوزستان
  5. کهگیلویه و بویراحمد
  6. خراسان جنوبی
  7. جنوب خراسان رضوی
  8. شمال هرمزگان
  9. جنوب یزد

ضیاییان همچنین اظهار کرد: طی روزهای آخر این هفته یعنی پنجشنبه و جمعه 17 و 18 آذر در برخی مناطق مانند مناطق زیر شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود:

  1. برخی مناطق گیلان
  2. غرب مازندران
  3. شمال اردبیل
  4. خراسان جنوبی
  5. شمال هرمزگان
  6. ارتفاعات کرمان

وی ادامه داد: شنبه 19 آذر ماه نیز شاهد تقویت سامانه بارشی در برخی مناطق مانند کرمان، هرمزگان و فارس خواهیم بود و در تاریخ یکشنبه 20 آذر در برخی مناطق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و ،بلوچستان، هرمزگان و شرق فارس بارش رخ می‌دهد.

کدام استان ها سرد می شوند؟

رئیس مرکزی ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روزهای جمعه تا یکشنبه یعنی تاریخ های 18 تا 20 آذر در استان های جنوب شرق کشور نیز شاهد کاهش دمای 4 تا 7 درجه ای خواهیم بود که این استان ها عبارتند از:

  1. سیستان و بلوچستان
  2. کرمان
  3. شرق هرمزگان
  4. خراسان جنوبی
  5. جنوب یزد

همچنین از امروز تا جمعه دریای خزر مواج شده و طی 5 روز آینده خلیج فارس نیز چنین وضعی را تجربه خواهد کرد.

پیش بینی هوای تهران در روزهای آخر هفته

در روز پنج شنبه، 17 آذر هوای تهران صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده و در برخی ساعات شاهد غبار محلی خواهیم بود. در این روز حداقل و حداکثر دمای هوا 2 و 9 درجه خواهد بود. روز جمعه نیز پایتخت نیمه ابری و به تدریج با کاهش ابر مواجه است و در برخی ساعات شاهد وزش باد همراه با غبار محلی هستیم و کمینه و بیشینه دمای هوا در این روز نیز همان 2 تا 9 درجه سانتیگراد خواهد بود.

گرمترین و سردترین شهرهای کشور

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی امروز و فردا(چهارشنبه و پنج شنبه) بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد و اردبیل با دمای 5- درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین استان های کشور بوده

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید