14:16 , 1401/7/30
کد خبر: 000016098
بازدید: 1439

وزیر امور خارجه خبر داد

پیام و عجله آمریکا برای مذاکره با ایران/ امتیاز نمی دهیم

حسین امیرعبداللهیان از پیام سه روز پیش آمریکا به ایران و عجله طرف مقابل برای توافق خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایونا، وزیر امور خارجه کشورمان رفتار و گفتار آمریکا را متناقض هم دانسته و اظهار کرد: سه روز پیش پیامی از آمریکا درباره توافق هسته ای دریافت کرده ایم. در شرایطی که طرف آمریکایی تاکید دارد رسیدن به توافقات برجامی در دستور کار آنها قرار ندارد، رفتار و عمل آنها با یکدیگر تناقض دارد.

وی گفت: حتی طبق پیام های دریافتی طرف آمریکایی برای انجام این توافق عجله دارد که هرچه سریعتر به توافق برسیم. البته ما موضع خود را به صراحت اعلام کرده ایم که باید شاهد حل و فصل موارد اتهامی که آژانس در حوزه هسته ای مطرح کرده باشیم که بعدها اینگونه نباشد که مانند استخوان لای زخم مانده آژانس دائک بخواهد از مسیر سیاسی و به بهانه این موارد اتهامی فشارهایی را به ایران وارد کند.

وزیر امور خارجه کشور به استمرار تبادل پیام ها میان ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: از سویی این مبادلات ادامه دارد و از سوی دیگر آنها تلاش دارند در جریان این روزهای ایران بدمند و به نظر می آید قصد دارند با وارد کردن فشارهای سیاسی و روانی در مذاکرات امتیاز بگیرند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه ایران هیچ امتیازی به آمریکا نخواهد داد، گفت: ما در چارچوب منطق به گونه ای حرکت می کنیم که توافقی حاصل شود که خطوط قرمز ایران در آن دیده و رعایت شده باشد.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نمی کند، اظهار کرد: برداشت ما از پیامهای طرف مقابل این است که نه تنها آمریکایی ها حصول توافق را در اولویت دارند بلکه برای رسیدن به این توافق شتاب هم دارند اما برای تحریک برخی عوامل داخل ایران و مصارف داخلی شان مواضع خود را به شکل دیگری اعلام می کنند که این موارد از جمله تعارضات رفتار و گفتار آمریکا است.

 

 

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید