12:16 , 1401/4/28
کد خبر: 000014556
بازدید: 2960
پاستا آلفردو چیست و چطور طبخ می شود؟

پاستا از جمله غذاهای محبوب نزد مردم دنیاست و انواع مختلف آن طرفداران بسیار دارد. با این وجود یکی از پرطرفدارترین انواع آن، پاستا آلفردو است.

به گزارش خبرنگار تغذیه ایونا، اگرچه با گران شدن لبنیات و ماکارونی در ماه های اخیر برخی غذاها از یک غذای ساده به یک طعام لاکچری تبدیل شده اند اما همچنان پاستا و به ویژه پاستا آلفردو احتمالا ارزش آن را خواهد داشت که برای آن کمی هزینه کنید. این غذای محبوب که در بسیاری رستوران ها و کافه ها نیز سرو می شود همچنان علاقمندان پر و پا قرص خود را دارد هر چند که نسبت به گذشته به مراتب گرانتر شده است. 

اگر شما هم از طرفداران این سبک غذاهای ایتالیایی هستید شاید یاد گرفتن شیوه تهیه آنها در منزل باعث کاسته شدن از هزینه هایتان باشد.

پاستا آلفردو چیست؟

حال ممکن است عده ای به ویژه افراد نسل های قدیمی تر با این مدل غذا آشنایی چندانی نداشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید گفت که پاستا آلفردو غذایی است که در اصل با استفاده از ماکارونی تهیه می شود اما طعمی بهتر و جذابیتی به مراتب بیشتر دارد.

برای پخت این غذا هم شاید صرف 20 دقیقه زمان کافی باشد.در اصل اسم این غذا بر اساس سسی که در آن استفاده می شود آلفردو گذاشته شده و سس آلفردو که از آن برای غذاهای مختلفی استفاده می شود نوعی سس ایتالیایی به شمار می رود که در آن از خامه پرچرب، پنیر پارمیزان، کره و فلفل استفاده می شود.

پاستا آلفردو از کجا آمده است؟

شاید دانستن تاریخچه این غذا برایتان جالب باشد. در سال 1914 یک ایتالیایی به نام "آلفردو دی للیلو" که یک رستوران دار ایتالیایی بوده تصمیم می گیرد برای همسر باردار خود که استفاده از سس های گوجه فرنگی برایش خوب نبوده ترکیبی جدید پیدا کند. بر این اساس دست به ابداع این سس می زند که به نام خود او نیز نامگذاری شده است البته در آن زمان او برای تهیه این سس از تخم مرغ نیز استفاده کرده بود که به مرور زمان این بخش حذف شد.

البته این هم ناگفته نماند که عده ای هم این سس را امریکایی می دانند اما در نهایت هرچه که هست طعم خوب این سس در سالهای گذشته موجب شده بسیاری کارخانه ها آن را تهیه کرده و به شکل کنسروی وارد بازار کنند.

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو

  • پنیر پارمزان، 1 و ½ پیمانه
  • خامه پر چرب، 1 پیمانه
  • سیر له شده، 1 حبه متوسط
  • کره گیاهی، ¼ پیمانه
  • شیر برای رقیق کردن خامه، 2 قاشق غذاخوری
  • جعفری ریز خرده شده تازه، ¼ پیمانه در صورت تمایل
  • ماکارونی
  • دو عدد سینه مرغ
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا آلفردو

اما اگر شما هم به دنبال آن باشید که در منزل سس یا پاستای آلفردو آماده کنید بد نیست چند دقیقه ای برای خواندن این مقاله وقت بگذارید.

برای تهیه پاستا آلفردو دستورهای متعددی وجود داشته و برخی آن را با یا بدون استفاده از مرغ طبخ می کنند. عده ای دیگر نیز هستند که درتهیه این سس از پنیر پیتزا استفاده می کنند.همان طور که اشاره شد می توان شیوه های متعددی برای این کار در نظر گرفت اما ما در ادامه یکی از این شیوه های رایج را به زبانی ساده بیان کرده ایم تا اگر قصد تهیه این غذای لذیذ را داشتید وقت شما برای گشتن به دنبال دستور پخت آن هدر نشود.

  1. یک قابلمه پر از آب به همراه مقداری نمک روی گاز بگذارید.
  2. پس از جوشیدن آب ماکارونی ها را داخل آب بریزید.
  3. حدود 6 تا 10 دقیقه صبر کنید تا ماکارونی شما خوب پخته و مغز پخت شود.
  4. همزمان در یک ماهی تابه کره را بر روی شعله ملایم قرار داده و سیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید.
  5. حالا خامه ای که با شیر آن را رقیق کرده اید به این مخلوط اضافه کرده و برای پنج دقیقه هم بزنید. در این مرحله مراقب باشید که خامه نسوزد.
  6. بعد از این مرحله پنیر خود را نیز به این مخلوط اضافه کنید. یادتان باشد از اینجای کار به بعد این مخلوط نیاز به هم زدن زیاد دارد.
  7. بعد از ذوب شدن پنیر سس را از روی شعله گاز برداشته و در صورت تمایل کمی جعفری خرد شده هم به آن اضافه کنید.
  8. در این مرحله اگر دوست داشتید سس شما کمی رقیق شود به آن حدود نیم پیمانه شیر اضافه کنید. هرچه شیری که اضافه می کنید بیشتر باشد غلظت پاستای شما کمتر می شود. حتی اگر به خامه هم دسترسی نداشتید می توانید از شیر استفاده کنید.
  9. جعفری ای که قبلا آماده و ریز کرده اید با ادویه های لازم(نمک و فلفل سیاه) مخلوط کنید.
  10. حالا ماکارونی را آبکش کرده و آن را با سس آلفردو مخلوط کنید.
  11. در این مرحله شما می توانید مرغ های گریل شده یا قارچ تفت داده شده را نیز به غذای خود اضافه کرده و همراه بقیه محتویات هم بزنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید