05:08 , 1401/6/13
کد خبر: 000015111
بازدید: 1219
ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی برای متقاضیان خود این امکان را فراهم کرده است که افراد بتوانند تا زمان معین شده نسبت به حذف، اضافه کردن و ویرایش اولویت های انتخاب رشته خود اقدام کنند

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، برخی از داوطلبان پذیرش در دانشگاه های آزاد ممکن است به هر دلیلی نیازمند ویرایش و اصلاح انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال جاری باشند به همین منظور با توجه به اینکه فرآیند ارزیابی و پذیرش و انتخاب رشته دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1401 به طور همزمان انجام می شود، متقاضیان تغییر و اصلاح انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://azmoon.iau.ir/  نسبت به ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کنند. 

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تا چه زمانی می توان برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کرد؟

بنابر مدت زمان اعلام شده برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد تا 6 شهریور 1401 فرصت وجود دارد.

هر ساله پس از به اتمام رسیدن کنکور سراسری نتایج نهایی این کنکور از طریق متولی برگزاری کنکور یعنی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. پس از در اختیار قرار گرفتن نتایج کنکور داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. البته باید این اصل مهم را در نظر گرفت که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مستقل و جدا از هم انجام می شود. به همین منظور آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد 1401 هستند می توانند به سایت آزمون به نشانی azmoon.org  مراجعه کرده و تا سقف 100 کد رشته مرتبط با گروه آزمایشی انتخاب کنند.

دانشگاه آزاد این فرصت را به متقاضیان پذیرش در دانشگاه آزاد داده است که افراد بتوانند نسبت به جابجایی اولویت ها، اضافه کردن یک رشته محل یا حذف آن، ویرایش های لازم را در سایت https://azmoon.iau.ir/ انجام دهند. البته این ویرایش کد رشته تنها تا پایان مدت زمان اعلام شده قابل انجام است.

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نکته مهم د زمان ویرایش انتخاب رشته این است که دانشجویان حتما باید پیش از اعمال ویرایش های مورد نظر دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را بررسی کنند. 

افراد متقاضی برای ویرایش کد رشته محل، اضافه نمودن کد رشته یا حذف کد رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی 1401 باید تا قبل از اتمام مدت زمان معین شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 اقدام کنند.

مراحل ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد

ابتدا به سایت مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه کنید

از لیست سامانه ها، گزینه سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 را انتخاب کنید

در مرحله بعد اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید تا وارد صفحه انتخاب رشته خود شوید.

پس از وارد کردن اطلاعات درخواست شده صفحه انتخاب رشته شما باز می شود. در این مرحله این امکان وجود دارد که کد رشته محل خود را حذف، تغییر اولویت یا اضافه کنید. پس از اینکه از ویرایش دقیق انتخاب رشته داشنگاه آزاد مطمئن شدید گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید