06:08 , 1401/7/9
کد خبر: 000015555
بازدید: 1313
وعده وزیر اقتصاد برای اولین وام بدون کارمزد+ جزئیات

وزیر اقتصاد به تازگی چنین اعلام کرده که طی یک تا دو ماه آینده وام های خردی که مبلغ آنها کمتر از 10 میلیون تومان باشد، به صورت بدون کارمزد از سوی دو بانک قرض الحسنه ارائه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، احسان خاندوزی چنین اعلام کرده که با هماهنگی هایی که با دو بانک قرض الحسنه صورت گرفته قرار است طی یک تا دو ماه آینده شرایطی ایجاد شود که وام های خرد این بانک ها که به مبلغ 10 میلیون تومان یا کمتر هستند از پرداخت کارمزد چهار درصدی معاف شده و به شکل بدون کارمزد ارائه شوند.

وی با اعلام این خبر گفت: دولت نه تنها با افزایش سهم بانک های قرض الحسنه در تامین تسهیلات خرد مردم موافق است بلکه دستوراتی نیز در این حوزه داشته است که از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

وزیر اقتصاد دو برابر شدن سرمایه بانک های قرض الحسنه را اولین گام دولت در این زمینه دانست و افزود: در شورای پول و اعتبار نیز دستور ساماندهی صندوق های قرض الحسنه به تصویب رسیده است.

وی همچنین از مجاب شدن دستگاه های دولتی برای پرداخت حقوق کارکنانشان از طریق شبکه قرض الحسنه خبر داد و اظهار کرد: این شیوه به افزایش قدرت وام دهی این بانک ها کمک شایانی خواهد کرد.

خاندوزی در پایان گفت: با وجود سقف دو درصدی افزایش ترازنامه در بانک ها، بانک مرکزی این سهم را برای بانک های قرض الحسنه معادل 5 درصد در نظر گرفته است که این حمایت موجب می شود این بانک ها بتوانند با سرعت بیشتر و مانع کمتر، در شرایط تورمی و فشار اقتصادی به افرادی که درخواست استفاده از تسهیلات آنها را دارند وام بدهند.

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید