10:16 , 1402/1/20
کد خبر: 000022913
بازدید: 1205
وزیر بهداشت: کرونا تا آخر فروردین کاهش پیدا می کند/ ماسک بزنید!

وزیر بهداشت گفت: پیش‌بینی ما این است که آمار کرونا در اواخر فروردین‌ کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر از نظر ابتلا به کرونا به بالای منحنی رسیده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود که تا آخر فروردین ماه جاری، آمار کرونا کاهش پیدا کند.

وی در ارتباط با جدیدترین وضعیت کرونایی در کشور اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این بود که در ماه های بهمن و اسفند موج هشتم کرونا را در کشور رخ دهد. موج هشتم کرونا از آخر بهمن ماه شروع شد و به سرعت فروکش کرد. با توجه به اینکه گاهی اوقات موج های کرونایی به صورت دو کوهانی است و فرا رسیدن نوروز، ، مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای زیادی رخ داد، همین امر سبب افزایش آمار کرونا شد. در حال حاضر نیز در بالاترین قسمت موج کرونایی قرار داریم.

بیشتر بخوانید:

قرص ضدویروسی جدید برای کنترل علائم شدید کرونا

وزیر بهداشت: بالای منحنی کرونایی هستیم

وزیر بهداشت تاکید کرد: هر موج کرونا سه مرحله را طی می کند، نخستین مرحله شامل ابتلای تعدادی از افراد جامعه به کروناست، مرحله بعدی بستری شدن افراد در بیمارستان ها و مراکز درمانی است. مرحله سوم و آخر، بدحال شدن و بستری برخی از افراد مبتلا به کرونا در آی‌سی‌یو است که پس از این سه مرحله، مرگ و میر تعدادی از مبتلایان رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما الان در مرحله ابتلا به بالای منحنی رسیده‌ایم و تعداد موارد بستری نسبت به ماه‌های گذشته در کشور افزایش یافت و به همین دلیل آمار مرگ و میر افزایش یافته است.

وی اذعان کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود که تا آخر فروردین‌ماه، موج کرونا حالت کاهشی پیدا کند.

استفاده از ماسک را شوخی نگیرید

عین‌اللهی تاکید کرد: احساس ما این است که مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند. با این حال توصیه ما به مردم این است که استفاده از ماسک را جدی بگیرند. افراد بالای 50 سال و دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و نقص ایمنی، باید نکات بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا بیشتر رعایت کنند. همچنین در فضاهای بسته‌ای مانند هواپیما، اتوبوس و ... باید پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود.

وی گفت: الان در شرایط افزایش موارد کرونا، باید هر نوع سرماخوردگی را جدی بگیریم و افراد دارای علائم سرماخوردگی در روزهایی که دارای علائم بیماری هستند در خانه بمانند و استراحت کنند و از حضور در تجمعات، محل کار، مدرسه و ... پرهیز کنند. 

بیشتر بخوانید:

زیر سویه XBB.1.5 کرونا چیست؟ علائم و در آن چگونه است؟

زیر سویه BQ1 کرونا چیست؟ چه کسانی در خطر هستند؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید