09:35 , 1401/12/25
کد خبر: 000021971
بازدید: 1434
ورود این خودروها به کیش ممنوع/ مقررات سخت جزیره برای مسافران نوروزی

ورود برخی خودروهای فرسوده و به ویژه خودروهایی مانند پراید و پیکان برای ایام نوروز به جزیره کیش ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایونا، رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش در گفتگویی از مقررات نوروزی در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی این جزیره خبر داده و اظهار کرد: برای ایام نوروز ورود خودروهای مستعمل و به ویژه پراید و پیکان به جزیره ممنوع شده و دلیل کمبود بلیط پروازها نیز به بحث گارانتی هتل ها و حضور افراد سودجو مربوط می شود.

مسیح اله صفا همچنین به بحث تغییر سبک سفر به این جزیره گفت: در سال های اخیر شاهدیم عده ای با رختخواب و خودروی شخصی و غذا وارد جزیره شده و تعداد این افراد افزایش یافته که این موضوع برای چهره و اقتصاد جزیره مناسب نیست و حال به دنبال افزایش این نوع سفرها به کیش مسئولان محدودیت هایی برای سفر به این جزیره در نظر گرفته اند.

ورود کدام خودروها به کیش ممنوع است؟

وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: برای ایام نوروز 1402 طبق آنچه اعلام شده ورود خودروهای زیر به کیش ممنوع است:

  1. اتوبوس
  2.  کامیون
  3. مینی بوس
  4.  تاکسی
  5. خودروهای ون 
  6. وانت

بیشتر بخوانید:

آخرین خبر از رقم دستمزد ۱۴۰۲ کارگران

اینترنت ماهواره ای استارلینک به قطب جنوب هم رسید

به گفته رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش افزود: البته در موارد اضطراری و در مورد کامیون های حمل سوخت شرایط متفاوت است و برای موارد اضطراری می توان مجوزهای رسمی را دریافت کرده و از طریق بندرگاه وارد شد.

وی همچنین ورود خودروهایی که عمر آنها بیش از 10 سال است را بر اساس قانون به مناطق ویژه ممنوع اعلام کرد و گفت: دلیل این محدودیت ها این است که در صورت مواجهه این خودروها با نقص فنی در سطح جزیره کیش مکانیک ها قطعات و آمادگی تعمیر را ندارند.

کمپ بیش از سه روز در کیش ممنوع شد

صفا در بخش دیگری از صحبت های خود نیز با اشاره به مسافرانی که با خودروی شخصی به جزیره رفته و آنجا کمپ می کنند گفت: در موارد متعدد این افراد غذای خود را نیز تهیه کرده و حتی برای کاهش هزینه های سفر با خودرو به مسافرکشی در جزیره نیز می پردازند و بر این اساس حضور آنها از نظر اقتصادی نه تنها برای هتلداران و خطوط هوایی بلکه حتی برای رستوران ها و تاکسی ها هم سودی نداشته و حتی ضررهایی هم به همراه دارد. به همین دلیل مسئولان تصمیم با ساماندهی مکان هایی که امکان برگزاری کمپ در آنها وجود دارد اقامت در چادرهای کمپ را به سه شب محدود کردند.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید