05:10 , 1401/6/24
کد خبر: 000015307
بازدید: 1447
وام 5 میلیونی اربعین به کجا رسید؟

زوار اربعین به تدریج در حال بازگشت به کشور هستند و در این میان این سئوال پیش می آید که تکلیف وام های پنج میلیون تومانی که قرار بود به زائران اربعین داده شود چه شد؟

به گزارش خبرنگار گردشگری ایونا، مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام عتبات به پیگیری های زیاد زائران اربعین برای دریافت این وام اشاره و اظهار کرد: اطلاعات افرادی که در سامانه سماح برای دریافت این وام ثبت نام کرده بودند به وزارت اقتصاد و د ارایی فرستاده شده است.

حمیدرضا محمدی ادامه داد: در ارتباط با اعطای این تسهیلات، وزارت اقتصاد، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پلیس گذرنامه درحال بررسی اطلاعات زائران درخواست‌کنندگان این تسهیلات هستند  و با تکمیل این روند، اسامی تایید شده به بانک عامل اعلام خواهد شد و بانک موضوع را از طریق ارسال پیامک به واجدان دریافت این تسهیلات، اطلاع‌رسانی می کند.

مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام عتبات با تاکید بر اینکه نتیجه این بررسی ها به زودی مشخص می شود و افراد واجد شرایط یعنی سرپرستان خانواری که به شکل زمینی سفر کرده اند بر اساس تعداد افراد زائر با رقمی بین سه تا پنج میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

شرایط دریافت وام پنج میلیونی اربعین

اما در پاسخ به این سئوال که وام پنج میلیونی سفر عتبات به چه کسانی تعلق می گیرد می توان به صحبت های وزیر اقتصاد در این باره اشاره کرد.
وی نیمه شهریور ماه چنین اعلام کرده بود که طی هماهنگی های به عمل آمده افرادی که دارای شرایط زیر باشند تنها با ثبت نام و بدون مراجعه به بانک ها خواهند توانست این مبلغ را در حساب خود دریافت کنند. به گفته وزیر اقتصاد برای دریافت این وام افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:
-سرپرست خانوار باشد
-از مرزهای زمینی وارد عراق شده باشد
-در سامانه سماح برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده باشد
-یارانه بگیر باشد
-اگر سرپرست خانوار نیست رضایت سرپرست خانواده را داشته باشد

مبلغ وام اربعین چقدر است؟

در ارتباط با مبلغ این وام هم باید گفت اگر سرپرست خانواده به تنهایی این سفر را انجام دهد سه میلیون تومان، اگر یک عضو خانواده همراه او باشد چهار میلیون تومان وچنانچه دو عضو خانواده همراه او باشد پنج میلیون تومان تسهیلات به او تعلق خواهد گرفت.

نحوه بازپرداخت وام پنج میلیونی اربعین

بازپرداخت این وام نیز به صورت یکساله خواهد بود و این مبلغ از یارانه افراد کسر می شود.

      

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید