09:34 , 1401/8/29
کد خبر: 000016643
بازدید: 1350

خط و نشان وزارت صمت برای خودروسازان فرانسوی؛

واردات خودروی فرانسوی ممنوع/ شرط ایران برای واردات پژو و رنو

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به آئین نامه واردات خودرو تاکید کرده که تا اطلاع ثانوی واردات خودروهای فرانسوی به ایران ممنوع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، امید قالیباف در این باره گفت: تا زمانی که خودروسازان فرانسوی خسارت ناشی از خروجشان از بازارهای ایران در زمان تحریم ها را جبران نکنند، واردات آنها به ایران ممنوع خواهد بود.

وی در عین حال به ایرنا اعلام کرده که در حال حاضر واردات خودرو در جریان است و برخی شرکت های متقاضی این کار امور اداری را پیگیری کرده و در حال رتق و فتق امور و به نوبت در حال عقد قرارداد هستند که با توجه به این شرایط انتظار می رود به زودی اولین خودروهای وارداتی بر اساس شرایطی که به واردکنندگان آنها اعلام شده وارد کشور شوند.

قالیباف تاکید کرد: آنچه مشخص است آنکه فعلا راه خودروهای فرانسوی به بازار ایران بسته است چرا که رنو و پژو در زمان تحریم ها سابقه خوبی نداشتند و با وجود سرمایه گذاری هایی که صورت گرفته بود بدون به سرانجام رساندن طرح های مشترک ایران را ترک کردند.

وی یادآور شد که تا پیش از اعمال تحریم های دور دوم علیه ایران، فرانسوی ها با ایران خودرو و سایپا طرح های مشترکی تعریف کرده بودند که با وجود سرمایه گذاری صورت گرفته روی این طرح ها، در میانه راه از ایران رفته و خسارت زیادی برای خودروسازان و کشور ایجاد کردند. حال نیز تا زمانی که دست به جبران این خسارت نزنند هیچ سهمی از بازار بزرگ خودروی ایران نخواهند داشت.

سخنگوی وزارت صمت در عین حال تاکید کرد: این ممنوعیت ها خاص فرانسه بوده و برای کشورهایی مانند چین، کره جنوبی یا ژاپن ممنوعیتی در نظر گرفته نشده است.

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید