15:46 , 1402/2/27
کد خبر: 000024919
بازدید: 1264

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هیچ مانعی برای احیای برجام وجود ندارد

حق وردی بیان کرد: از طرف مجلس و دولت هیچ مانعی برای احیای برجام وجود ندارد .

حسین حق وردی ،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایونا درباره نتیجه مذاکرات برجام و احیای مجدد آن اظهار داشت: ما از برجام خارج نشدیم،آنهایی که از برجام خارج شده اند باید توضیح دهند.

وی افزود: متاسفانه ساختار برجام به ضرر ما بسته شد؛ یعنی قرارداد اولیه که در زمان دولت قبل بسته شده بود به شدت علیه ماست. علیرغم اینکه وزیر سابق و تیمش که برای خودشان ادعایی داشتند برجام را علیه ما بستند.

حق وردی با اشاره به نخواندن متن قرارداد برجام اظهار کرد: اگر کسی بدون دلیل از برجام خارج شد به چه صورت باید با او برخورد شود؟ آنها به تعهداتشان عمل نکردند و ما مدتها به تعهداتمان پایبند بودیم و تمام حقوق هسته ای خود را از دست داده بودیم.

این نماینده مجلس گفت: مگر قرار نبود برجام منافعی برای ما داشته باشد، اما در هیچ جای دنیا نگفتند استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ده سال تعطیل باشد برای چه پذیرفتیم؟ برای استقلال مملکت این اقدام جالبی نیست. فقط خواستیم بگویم ما دنبال مشکل سازی با روابط بین الملل نیستیم. یعنی به نوعی برخی از قسمت های برجام از قرارداد ترکمنچای بدتر بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: مجلس یازدهم تنها کاری که انجام داد گفت اگر قرار است برجام برای ما هیچ عایدی نداشته باشد چرا به تعهداتمان پایبند باشیم، چرا آنها به تعهدات خودشان پایبند نیستند؟ به همین خاطر مصوبه ای تصویب کردیم که غنی سازی ادامه یابد.

حق وردی در پایان بیان داشت: از طرف مجلس و دولت هیچ مانعی برای احیای برجام وجود ندارد به شرطی که رقبای ما به تعهدات خود عمل کنند.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید