10:31 , 1401/5/12
کد خبر: 000014711
بازدید: 2134
همه چیز درباره سریال "آفتاب پرست"

پخش سریال "آفتاب پرست" که دوشنبه ها از شبکه نمایش خانگی عرضه می شود، بنا بر اظهار سازندگان این سریال این هفته متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایونا، "آفتاب پرست" عنوان مجموعه  به نسبت جدیدی است که پخش آن از عید غدیر از سوی فیلم نت آغاز شده و هر دوشنبه ساعت 20 قسمت جدید این سریال منتشر می شود. تاکنون سه قسمت از این مجموعه پخش شده است.

کارگردانی این مجموعه را برزو نیک نژاد برعهده داشته که پیش از این سریال های زیر را ساخته است:

-دردسرهای عظیم 1 (۱۳۹۳ شبکه سه)

-دردسرهای عظیم ۲  (۱۳۹۴ شبکه سه)

-قرعه  (۱۳۹۵ شبکه سه)

-پنچری 

-ساخت ایران ۲ (شبکه خانگی) - ۱۳۹۷

-با خانمان - ۱۳۹۹(شبکه سه)

-دودکش ۲ - ۱۴۰۰(شبکه یک سیما)

وی در عین حال سینمایی هایی چون فیلم های زیر را نیز کارگردانی کرده است:

  -  ناخواسته 

  -  زاپاس 

  -  لونه زنبور 

  -  دوزیست 

داستان آفتاب پرست

اما درباره آفتاب پرست آنگونه که اعلام شده این مجموعه در قالب 15 قسمت جلوی دوربین رفته و داستان دو رفیق به نام‌های جمال و منوچ است، دو رفیق خفت‌گیر که عشق لاتی هستند و سودای سطح یک شدن در خفت‌گیری را دارند اما با بی عرضه‌گی و بدشانسی گیر پلیس می‌افتند و به زندان می‌روند. جمال در زندان به جمال پورشه معروف می‌شود چرا که به همه می‌گوید فقط پورشه‌سوار خفت کرده‌اند ...

بازیگران آفتاب پرست

در این سریال بازیگران متعددی ایفای نقش کرده اند که از جمله آنها می توان به بازیگران زیر اشاره کرد:

پژمان جمشیدی

حمیدرضا آذرنگ

باران کوثری

گوهر خیر اندیش

    الهام اخوان

    حسن زارعی

    غلامرضا نیکخواه

    آتیلا پسیانی

    جواد خواجوی

    سیاوش چراغی‌پور

    فرهاد بشارتی

نویسنده آفتاب پرست

اما یکی از مهمترین موضوعات در هر فیلم و سریالی نویسنده آن است که شاید این موضوع در بحث فیلم های کمدی کمی هم جدی تر باشد. بد نیست بدانید فیلمنامه آفتاب پرست را نیز امیر برادران نوشته است که پیش از این هم نویسنده سریال های طنز معروفی بوده است. برخی از این سریال ها عبارتند از:

-ساختمان پزشکان

-هیولا

-دراکولا

-مسافران

او همچنین فیلمنامه سینمایی "هزارپا" را هم به نگارش درآورده است.

انتقاد به شوخی های آفتاب پرست

اما این سریال که تاکنون تنها سه قسمت آن پخش شده در این مدت حاشیه های اندکی نیز داشته است. به عنوان مثال گاه شوخی های به کار رفته در آن مورد نقد قرار گرفته اند.

امیر برادران-نویسنده این مجموعه- در ارتباط با این موضوع گفته است: به نظرم این سریال یک کار پاک و پاکیزه است. اگر هم به ندرت الفاظی در آن استفاده می شود، سهوی است و هرگز به این الفاظ به چشم بخشی از ساختار کمدی نگاه نمی کنیم!

وی تاکید کرده  است: در رسانه خانگی هم چهارچوب های تلویزیون اعمال می شود و ما در این سریال سعی کردیم در حد توان، تا جایی که دست و بالمان باز است تنوع شوخی ها را بالاتر ببریم .خواهشم این است حاشیه نرویم چون واقعاً حاشیه نداریم. دراین سریال نه از شوخی های جنسی استفاده کردیم و پی در پی رقص و پایکوبی بی ارتباط با روند داستان  داریم. در واقع سعی کردیم برای مخاطب یک کار پاکیزه انجام دهیم.

تعطیلی یک هفته‌ای آفتاب‌پرست

نکته دیگر توقف پخش این سریال برای دوشنبه این هفته است که از سوی تیم پخش کننده این سریال در این باره توضیحی کوتاه منتشر شده و در قالب آن آمده است:

«به احترام ایام سوگواری محرم، قسمت سوم سریال کمدی "آفتاب‌پرست" استثنائاً جمعه _بیست‌ویکم مردادماه_ منتشر می‌شود و قسمت چهارم آن طبق روال هر دوشنبه از بیست‌وچهارم مردادماه در فیلم نت به انتشار می‌رسد.

همچنین به پاس همراهی ارزشمند شما، فیلم‌نت یک هفته اعتبار کلیه مشترکین را تمدید می‌کند.»

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید