09:35 , 1401/5/16
کد خبر: 000014748
بازدید: 17506
همه چیز درباره دستگیری سرهنگ شجاعی گیلان

اخباری مبنی بر دستگیری سرهنگ شجاعی؛ معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی گیلان طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر و به کرات بازنشر شده است. اما اصل این ماجرا چیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، انتشار موجی از اخبار در سایت های مختلف و فضای مجازی ایجاب می کند خوانندگان این اخبار در ارتباط با هر موضوع مدتی را برای راستی آزمایی گذاشته و صحت محتوایی که به آن دسترسی دارند را بسنجند زیرا در بسیاری موارد سایت ها و کانال های مختلف تنها برای بالا بردن بازدید خود اخباری را منتشر می کنند که ممکن است فاقد صحت باشد.

در این زمینه چندی پیش نیز برخی سایت ها اخباری مبنی بر دستگیری سرهنگ عبدالله شجاعی، معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی گیلان منتشر کردند که البته ظاهرا انتشار این خبر برای اولین بار در یک کانال تلگرامی صورت گرفته است. هرچند این موضوع تاکنون از سوی هیچ یک از  سایت ها و خبرگزاری های رسمی مورد تائید و انتشار قرار نگرفته است.

حتی برخی سایت ها نیز مدعی شدند فیلم این دستگیری را هم منتشر کرده اند که با مراجعه به این سایت ها نادرست بودن این ادعا کاملا مشخص می شود.

جریان دستگیری سرهنگ شجاعی چه بود؟

طبق آنچه در این سایت ها منتشر شده این سرهنگ نیروی انتظامی  حین داشتن رابطه نامشروع با یکی از زنان کادر رسمی نیروی انتظامی گیلان در خانه مجردی خود دستگیر شده و ظاهرا وی به داشتن رابطه طولانی مدت با سه تن از زنان این بخش اعتراف کرده است.

اما در بسیاری موارد هنگامی که اینگونه اخبار منتشر می شود اسامی نادرست است و از فردی به عنوان متصدی یک سمت یاد می شود که اصلا وجود خارجی ندارد.

در ارتباط با این خبر بررسی ها گویای آن است که سرهنگ عبدالله شجاعی نام معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی گیلان است که گویا وی پیش از این نیز به همراه سردار عزیز اله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در استان هرمزگان مشغول خدمت بوده است.

حتی در اخبار رسمی و کشوری نیز از این فرد به عنوان سخنران برخی مراسم مانند آیین قدردانی از پلیس‌های افتخاری استان گیلان اخباری منتشر شده و در موارد متعدد اخباری از نیروی انتظامی استان گیلان به واسطه سرهنگ شجاعی منتشر شده است. پس حداقل در این خبر فردی متهم شده است که شخصیت حقیقی داشته و در صورت نادرست بودن این اخبار قادر به پیگیری موضوع و شکایت علیه افراد مطرح کننده این ادعا خواهد بود.

آیا دستگیری سرهنگ شجاعی صحت دارد؟

نکته دیگری که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد آنکه با وجود طرح این موضوع در چندین سایت و کانال تاکنون از سوی مسئولان رسمی استان و به ویژه سردار عزیز اله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان صحبتی رسمی در باب تکذیب این خبر منتشر نشده است. البته برخی سایت ها نیز این مسئله را مطرح کرده و اینگونه ادامه داده اند که « دستگیری سرهنگ شجاعی از گیلان و رشت کذب محض است و دروغ دشمنان اسلام و ایران اسلامی می باشد.» با این وجود تاکنون از سوی نیروی انتظامی استان یا مقامات رسمی آن صحبتی در زمینه تکذیب خبر فوق منتشر نشده است.

از سوی دیگر باتوجه به اینکه مدتی از این خبر گذشته انتظار می رود در صورت صحت موضوع فرد جدیدی برای معاونت نیروی انسانی نیروی انتظامی  گیلان انتخاب و معرفی شود که طبق اخبار موجود تاکنون چنین اتفاقی هم رخ نداده است.

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید