07:26 , 1401/5/10
کد خبر: 000014690
بازدید: 1897
همه چیز درباره بازی پینت بال

پینت بال یک بازی هیجان انگیز ، استراتژیک و تیمی است که با هدف خنثی کردن بازیکنان تیم مقابل با سلاح و با استفاده از توپ های پلاستیکی یا ژلاتینی کوچک پر از رنگ انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، پینت بال یک ورزش استراتژیک و تیمی است که با هدف خنثی کردن بازیکنان تیم مقابل در یک منطقه خاص با سلاح و با استفاده از توپ های پلاستیکی یا ژلاتینی کوچک پر از رنگ انجام می شود. هر چه تعداد افراد در این ورزش بیشتر باشد، بازی لذت بیشتری خواهد داشت. در پینت بال که حداقل با 5 بازیکن و حداکثر 12 بازیکن قابل بازی است.

How to Play Paintball: A Guide for Beginners

پینت بال چیست؟

پینت بال یک ورزش استراتژیک و تیمی است که با هدف خنثی کردن بازیکنان تیم مقابل در یک منطقه خاص با سلاح با استفاده از توپ های پلاستیکی کوچک یا ژلاتینی پر از رنگ انجام می شود. هر چه تعداد افراد در این ورزش بیشتر باشد، بازی لذت بیشتری خواهد داشت. در پینت بال که حداقل با 5 بازیکن و حداکثر 12 بازیکن قابل بازی است، عدد ایده آل 10 است. هدف بازی انجام وظیفه داده شده (اجرای سناریو) است. وظیفه داده شده می تواند شامل گزینه های زیادی مانند گرفتن پرچم تیم مقابل در مدت زمان مشخص، بردن رئیس جمهور به هدف، نجات یک گروگان، حذف کل تیم مقابل، دفاع از یک مکان، تلاش برای آخرین نفر بودن باشد. بازی را بدون ضربه زدن یا منفجر کردن پل به پایان برسانید.

قانون اساسی بازی پینت بال این است که بازیکنی که با گلوله ای که روی او می آید، بازی را ترک می کند، یعنی می میرد. اسلحه های پینت بال مدل ها و مارک های زیادی دارند، این تفنگ ها خیلی سریع گلوله ها را شلیک می کنند و وقتی به بدن برهنه می آیند به فرد آسیب می رسانند. بنابراین، بازی بدون محافظت در بیشتر مکان ها ممنوع و خطرناک است. در حین بازی پینت بال، هر بازیکن یک ماسک مخصوص (با شیشه نشکن) روی صورت خود دارد و اسلحه گازی در دست دارد. تفاوت سلاح های استفاده شده در بازی با سلاح های واقعی استفاده از کپسول های رنگ به جای گلوله واقعی است، این کپسول ها شبیه تیله هستند و برای طبیعت مضر نیستند.

For those who can't stop having fun: Paintball guide - Campalow

قوانین و سناریوهای اساسی پینت بال چیست؟

پس از تکمیل تمام آمادگی ها، قوانین توسط داور برای بازیکنان توضیح داده می شود. قوانین اساسی پینت بال به طور خلاصه به شرح زیر است.

  1. اگر مشکل سلامتی دارید پینت بال بازی نکنید.
  2. تا زمانی که کاملاً از محل بازی خارج نشده اید کلاه خود را در نیاورید.
  3. وقتی بازی متوقف شد، اسلحه خود را ایمن نگه دارید.
  4. به بازیکنانی که نگاه نمی کنند و در فاصله 5 متری هستند شلیک نکنید.
  5. به بازیکنانی که ماسک ندارند شلیک نکنید.
  6. بازیکنانی که مهمات آنها تمام می شود باید سلاح خود را بالا بیاورند و زمین بازی را ترک کنند. پس از تقویت مهمات، او باید با بالا بردن سلاح خود در هوا به تیم خود بازگردد و بازی را شروع کند.
  7. پس از اینکه بازیکنان ضربه خورده فریاد زدند "به من شلیک شده"، اسلحه های خود را در هوا بلند می کنند و به پایگاه خود باز می گردند، سپس بازی را شروع می کنند.
  8. اگر ماسک هر بازیکنی مه گرفت، آن بازیکن باید اسلحه خود را بلند کند و زمین بازی را ترک کند و از مسئولان کمک بگیرد.
  9. بازیکنی که در تدارکاتش مشکل دارد باید اسلحه خود را بلند کند و منطقه را ترک کند و از مسئولان کمک بگیرد.
  10. با سوت داور، بازیکنان باید قفل اسلحه ها را باز کنند و منتظر بمانند تا دوباره صدای سوت را بشنوند.
Paintball

سناریوهای پینت بال 

در وسط زمین بازی پرچمی وجود دارد که تیم مدافع باید از آن محافظت کند. وظیفه اصلی تیم دفاعی حفاظت از این پرچم به مدت 15 دقیقه است.

تیم تهاجمی باید پرچم محافظت شده توسط تیم مدافع را در مدت 15 دقیقه بگیرد و به پایگاه خود بازگرداند.

اگر بازیکنی که پرچم را حمل می کند ضربه بخورد، آن را در جایی که هست رها می کند، به پایگاه خود برمی گردد و بازی را دوباره شروع می کند.

اگر تیم مهاجم پرچم را در مدت 15 دقیقه به پایگاه خود بازگرداند، تیم مدافع برنده بازی است. در غیر این صورت، تیم حمله برنده بازی است.

Marrakech: Paintball Adventure | GetYourGuide

امتیازدهی در پینت بال

سیستم امتیاز دهی ممکن است با توجه به توافقات تیم ها متفاوت باشد، اما امتیازدهی پینت بال به طور کلی به شرح زیر است.

  1. 5 امتیاز به کاپیتان بزنید
  2. بازیکن را 1 امتیاز بزنید
  3. جریمه فنی 3 امتیاز
  4. تیمی که کمترین ضربه را در ست داشت، 5 امتیاز بازی کرد
  5. گرفتن پرچم 10 امتیاز
  6. آویزان کردن پرچم 20 امتیاز

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید