14:07 , 1401/11/4
کد خبر: 000019176
بازدید: 1315
همه چیز درباره اینترنت اشیا و کسب درآمد از آن

اینترنت اشیا چیست؟ آیا می توان از اینترنت اشیا کسب درآمد کرد؟

اینترنت اشیا چیست pdf؟ اینترنت اشیا در ایران چه کاربردی دارد؟ انواع اینترنت اشیا را نام ببرید، اینترنت اشیا چیست و چه کاربردی دارد؟ مقاله اینترنت اشیا چیست؟ اجزای اصلی اینترنت اشیا چیست؟ جزوه درس اینترنت اشیا را از کجا تهیه کنیم؟ مثال اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا (IoT) شبکه ای از اشیاء فیزیکی را توصیف می کند که با حسگرها، نرم افزارها و سایر فناوری ها به منظور اتصال و تبادل داده ها با دستگاه ها و سیستم های دیگر از طریق اینترنت تعبیه شده اند. این دستگاه ها از اشیاء خانگی معمولی گرفته تا ابزارهای صنعتی پیچیده را شامل می شود. امروزه با بیش از 7 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا متصل، کارشناسان انتظار دارند این تعداد تا سال 2025 به 22 میلیارد برسد.

بیشتر بخوانید: سفر در زمان واقعیت دارد؟ درباره سفر در زمان چه می‌دانید؟

حتی کسانی که یکی از محصولات خانه‌های هوشمند را خریداری کرده‌اند از لامپ‌ها، سوئیچ‌ها گرفته تا حسگرهای حرکتی این واقعیت را تأیید می‌کنند که در اینترنت اشیا مسائل امنیتی مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

جهان ما به آینده ای نگاه می کند که در آن شرکت ها با استفاده از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تکامل سریع به روشی که قبلاً ندیده بودیم، در حال پیشرفت است.

اینترنت اشیا که با استفاده از شبکه‌ای از دستگاه‌های قدیمی ایجاد شده‌ بود، در سال 2016 وب‌سایت‌ها و خدمات بزرگ را آفلاین کرد. سهولت از بین بردن اینترنت با استفاده از دستگاه های IoT زمانی آشکار شد که به جای اهداف مخرب، مشخص شد برای پیشرفت بشریت مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: شهر نئوم کجاست؟

کامپیوترها و سپس گوشی های هوشمند اولین دستگاه هایی بودند که به اینترنت متصل شدند. این در حالی است که در طول دهه گذشته، خانه‌های ما مملوو از تلویزیون‌های هوشمند، لوازم آشپزخانه متصل مانند کتری و یخچال، و سیستم‌های هشدار هوشمند، دوربین‌ها و لامپ‌ها شده‌اند. در عین حال، ما به کار در کنار ماشین‌های هوشمند در محیط‌های کاری، رانندگی با خودروهای هوشمند و حتی زندگی در شهرهای هوشمند عادت کرده‌ایم. در سال 2023، پیش‌بینی می‌شود که بیش از 43 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل باشد.

اینترنت اشیا در کجا استفاده می شود؟

اینترنت اشیا در همه جا استفاده می شود و پتانسیل آن برای استقرار بیشتر ناشناخته است. کاربرد آن در سراسر جهان از خانه ها گرفته تا مراقبت های بهداشتی و بسیاری از صنایع است. شرایط زندگی امروزه یک زمینه غنی و حاصلخیز برای اینترنت اشیا است. پس از آن در صنعت خودروسازی اینترنت اشیا بسیار کارآمد است، و همچنین ابزارهای پوشیدنی و امثال آنها، شهرهای هوشمند و حتی کشاورزی. همه چیز به سرعت در حال آنلاین شدن بوده و این تنها کاری است که ما می توانیم انجام دهیم تا با علم روز حرکت کنیم.

اینترنت اشیا در ایران

ایران هم چند سالی است که به عنوان بیستمین کشور به تکنولوژی اینترنت اشیا ملحق شده است. اما از جنبه عملیاتی، هوشمند سازی سیستم های برق، اولین گام بود که طی یک قرارداد میان وزارت نیرو و مرکز تحقیقات مخابرات ایران، برای بهره گیری از فناوری IoT در ایران برداشته شد.

کسب درآمد از اینترنت اشیا در ایران

کشور ما هم با داشتن نیروی کار جوان کافی و تحصیلکرده در حوزه IT، پتانسیل زیادی برای استفاده و بهره وری از IoT دارد. اجرای کامل این پروژه به پشتوانه مالی بسیاری نیاز دارد و با توجه به غنی بودن کشور از لحاظ منابع انرژی، انتظار می رود که مسئولین، پشتوانه مالی بیشتری را برای این تکنولوژی به صرفه و آینده نگر در نظر بگیرند. به علاوه این طرح هنوز در مرحله آغازین قرار دارد و شاید اتفاقات متعددی مثل تحریم بر اجرایی شدن آن اثر بگذارند.

ناآگاهی نهادهای مختلف از کاربردهای شگفت انگیز IoT مثل هوشمند سازی و اینترنت اشیاء صنعتی دومین مانع در بهره وری و توسعه این تکنولوژی و متعاقبا، رونق بازار کار اینترنت اشیا در ایران است. اما خوشبختانه توجه بخش های خصوصی و اپراتورها به خدمات مبتنی بر IoT افزایش یافته که می تواند بستر فعالیت های گسترده و حتی صادرات سرویس ها و محصولات IoT به کشورهای منطقه را فراهم کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید