16:34 , 1401/9/5
کد خبر: 000016780
بازدید: 1831
همه چیز درباره ایلان ماسک/ از کاسه توالت توئیتر تا خانه 34 متری

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، اظهار داشت که "ذهن" خود را در سرویس رایانش ابری آپلود کرده است. بنابراین، ایلان ماسک، مدیر تسلا و اسپیس ایکس کیست؟ او اهل کجاست چند ساله جزئیات این خبر را در ادامه می خوانید...

ایلان ماسک کیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، ایلان ریو ماسک، معروف به ایلان ماسک، در 28 ژوئن 1971 در پرتوریا، آفریقای جنوبی به دنیا آمد. ایلان ماسک شهروند آفریقای جنوبی، کانادا و ایالات متحده آمریکا است. ماسک در پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی، از مادری کانادایی و پدری آفریقای جنوبی (ارول ماسک) به دنیا آمد.

او بنیانگذار اسپیس ایکس و یکی از بنیانگذاران تسلا موتورز و پی پال (در اصل X.com) است. او به عنوان رئیس، مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز خدمت می کند. ماسک همچنین رئیس SolarCity است. ایلان ماسک پس از ترک دانشگاه کوئینز، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و در رشته فیزیک در دانشکده علوم و هنر دانشگاه پنسیلوانیا ادامه داد.

همه چیز درباره ایلان ماسک/ از کاسه توالت تا خانه 34 متری

ایلان ماسک چه دینی دارد؟

این روزها چهره های معروف و برجسته جهانی ابایی از بیان مسائل شخصی و اجتماعی خود ندارند. ایلان ماسک نیز یکی از این سلبریتی هاست. این مرد ثروتمند بی دین است. نظام اعتقادی او را می توان به عنوان بی خدا یا آگنوستیک توصیف کرد. تنها ایمان ایلان ماسک به علم و درک سیستماتیک از جهان است.

ایلان ماسک و امبر هرد چه نسبتی با هم دارند؟

ارتباط عاطفی امبر هرد و ایلان ماسک اولین بار در ماه مه 2016 بر سر زبان ها افتاد. این دو تقریباً یک سال را به خوشی با یکدیگر گذراندند. بنابر گزارشی مه توسط مجله پیپل منتشر شد امبر هرد درباره رابطه اش با ایلان ماسک گفته بود: «ایلان روز و شب کار می‌کند. این زندگی اوست و او آن را دوست دارد. او در حال حاضر در موقعیتی نیست که به روابطش پایان دهد.»

همه چیز درباره ایلان ماسک/ از کاسه توالت تا خانه 34 متری

ثروت ایلان ماسک چقدر است؟

کاهش ثروت ماسک در سال 2022 برای اولین بار از 100 میلیارد دلار گذشت. تنها در روز دوشنبه، ثروت ماسک 8.6 میلیارد دلار کاهش یافت. ثروت ماسک پس از آخرین تحولات به 169.8 میلیارد دلار کاهش یافت.

ایلان ماسک پولدارترین فرد جهان

ایلان ماسک با داشتن  169.8 میلیارد دلار ثروت، پولدارترین فرد جهان تا سال 2025 شناخته شد.

چرا ایلان ماسک خانه ندارد؟

ایلان ماسک در یک مصاحبه گفت که خانه ندارد. گرایمز که نزدیکی با ماسک دارد، اخیراً در مصاحبه ای با Vanity Fair گفت که او «گاهی زیر خط فقر» زندگی می کند و با وجود این از خرید یک تخت نیز امتناع می کند.

ایلان ماسک توییتر را چقدر خرید؟

ایلان ماسک با توافقی 44 میلیارد دلاری مالک توئیتر شد. 

ماجرای ایلان ماسک با کاسه توالت چه بود؟

ایلان ماسک که با یک توافق 44 میلیارد قرار بود مالک توئیتر شود. او در یک اقدام خنده دارد با در دست داشتن کاسه توالت وارد لابی دفتر مرکزی توئیتر شد. زمانی که عکس های ایلان ماسک در فضای مجازی منتشر شد عده ای فکر میکردند چیزی که ایلان ماست در دست دارد یک کاسه توالت چینی است در حالی که ایلان ماسک در این تصویر یک سینک سرامیکی را در دست دارد.

همه چیز درباره ایلان ماسک/ از کاسه توالت تا خانه 34 متری

ایلان ماسک چگونه موفق شد؟

همه می دانند که ایلان ماسک با تاسیس خودروسازی تسلا موفق شد. اصل ماجرا این بود که پس از اخراج ایلان ماسک از پی پال، او ایده خودروهای برقی را که در ذهنش چرخ میخورد را با تاسیس تسلا زنده کرد. او به جمع‌آوری بودجه برای تسلا پرداخت و شرکت را در سال 2003 راه‌اندازی کرد. هدف اصلی تسلا موتورز تغییر صنعت خودرو از انرژی قابل احتراق به انرژی پاک و سبز بود.

سطح آیکیو ایلان ماسک چقدر است؟

ضریب هوشی ایلان ماسک، 155 گزارش شده است، این یکی از جذاب ترین جنبه های اوست چراکه هیچ مدرک رسمی برای اثبات مقدار دقیق وجود ندارد.

چرا ایلان ماسک در خانه ۳۴ متری زندگی می کند؟

همه می دانند که ایلان ماسک خانه ای برای خود ندارد. اما اخیرا او تصاویری از یک خانه 34 متری منتشر کرد. در ادامه اعلام کرد که این خانه کوچک را از اسپیس ایکس اجاره کرده است. قیمت این خانه حدود 50000 دلار آمریکا یعنی کمتر از ارزان ترین ماشین تسلاست. ایلان ماسک با وجود اینکه ثروتمندترین فرد جهان است تاکنون دلیل این که در این خانه 34 متری زندگی می کند ارائه نداده است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید