05:11 , 1401/4/12
کد خبر: 000014017
بازدید: 1920
همه چیز  در مورد بادام هندی

بادام هندی بومی آمریکای جنوبی، به ویژه برزیل است که توسط استعمارگران به آفریقا و هند معرفی شد. شما هم تصور می‌کردید بادام هندی بومی هند است در واقع اینطور نیست بادام هندی بدلیل شکل ظاهریش به بادام هندی معروف است.

بادام هندی

بادام هندی نوعی آجیل با بافتی تقریبا نرم و طعمی شیرین است.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna؛ بادام هندی بومی آمریکای جنوبی، به ویژه برزیل است که توسط استعمارگران به آفریقا و هند معرفی شد. شما هم تصور می‌کردید بادام هندی بومی هند است در واقع اینطور نیست بادام هندی بدلیل شکل ظاهریش به بادام هندی معروف است.

 در حال حاضر آفریقا و هند از بزرگترین تولید کنندگان بادام هندی هستند. بادام هندی هم به صورت خام یا بو داده و هم شور یا بدون نمک در بازار بفروش می‌رسد.

بادام هندی اخیراً برای تهیه جایگزین‌های لبنی مانند شیر بادام هندی، پنیر بادام هندی و سس خامه‌ای بر پایه بادام هندی و خامه ترش استفاده می‌شود.

در ادامه این مطلب اطلاعات مفیدی در مورد ارزش غذایی و فواید بادام هندی بشما خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: آجیل را چه ساعتی از روز بخوریم؟

ارزش غذایی(28.35 گرم) بادام هندی (بر اساس منبع معتبر پایگاه داده ملی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) )

 157 کالری

8.56 گرم (گرم) کربوهیدرات

1.68 گرم شکر

0.9 گرم فیبر

5.17 گرم پروتئین

12.43 گرم چربی کل

10 میلی گرم (میلی گرم) کلسیم

1.89 میلی گرم آهن

83 میلی گرم منیزیم

168 میلی گرم فسفر

187 میلی گرم پتاسیم

3 میلی گرم سدیم

1.64 میلی گرم روی

بادام هندی همچنین حاوی ویتامین های C و B از جمله 7 میکروگرم (mcg) فولات DFE است. یک وعده 1 اونس(28.35 گرم) بادام هندی حدود 18 بادام هندی کامل است. بادام هندی سرشار از چربی‌های غیراشباع و منبع خوبی از پروتئین است.

فواید

 کاملا اثبات شده است که قراردادن مواد غذایی گیاهی در رژیم غذایی احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی را کاهش می‌دهد.

سلامت قلب

 اسیدهای چرب غیراشباع موجود در بادام هندی می‌توانند به کاهش سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید کمک کنند.

این امر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می‌دهد.  مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد نشان داد که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در افرادی که بیش از چهار بار در هفته آجیل مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت آجیل مصرف می کنند 37 درصد کمتر است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید کرده است که مصرف روزانه 42 گرم از انواع آجیل بدلیل داشتن چربی مفید از ابتلا به انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

بادام هندی منبع خوبی از منیزیم است که نقش مهمی در بیش از 300 واکنش آنزیمی در بدن دارد، که شامل متابولیسم غذا و سنتز اسیدهای چرب و پروتئین است. منیزیم همچنین از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند.

کمبود منیزیم در افراد مسن، با مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک، بیماری عروق کرونر قلب و پوکی استخوان مرتبط است.

چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف زیاد کلسیم بدون منیزیم کافی می‌تواند خطر کلسیفیکاسیون شریانی و بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین سنگ کلیه را افزایش دهد.

در مطالعه قلب فرامینگهام، افرادی که بیشترین مصرف منیزیم را داشتند، 58 درصد احتمال کمتری برای کلسیفیکاسیون عروق کرونر و 34 درصد کمتر احتمال کلسیفیکاسیون شریان شکمی داشتند. 

مدیریت وزن

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف معمول آجیل با مصرف انرژی بیشتر در هنگام استراحت مرتبط است. این تحقیق نشان می‌دهد مصرف بادام هندی تاثیرات مثبتی به نفع کاهش وزن دارد.

 

علاوه بر این، در کارآزمایی‌هایی که کاهش وزن را بین رژیم‌های غذایی که حاوی یا بدون آجیل می‌شود، مقایسه کردند، رژیم‌هایی که مصرف آجیل را در حد اعتدال داشتند با کاهش وزن بیشتر همراه بودند.

 

مطالعه‌ای که در سال 2004 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد زنانی که به ندرت آجیل مصرف می‌کردند، نسبت به زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته آجیل مصرف می‌کردند، در یک دوره 8 ساله بیشتر دچار افزایش وزن شدند.

 

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن آجیل منجر به افزایش وزن نمی شود و حتی می‌تواند به حفظ وزن سالم کمک کند.

 

بررسی مطالعات منتشر شده در سال 2017 به این نتیجه رسید که آجیل منبع قابل اعتماد می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. آنها ممکن است این کار را با کمک به فرد احساس سیری و کمک به گرمازایی، که تولید گرما در بدن است، انجام دهند. این می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند.

سنگ کیسه صفرا

طبق مطالعه‌ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر نیاز به جراحی برای برداشتن کیسه صفرا مرتبط است.

در بیش از یک میلیون نفر که طی یک بازه زمانی 20 ساله ثبت شده است، زنانی که بیش از 5 اونس آجیل در هفته مصرف می‌کردند در مقایسه با زنانی که کمتر از 1 اونس آجیل در هفته می‌خوردند، خطر کوله‌سیستکتومی به‌طور قابل‌توجهی کمتری داشتند.

سلامت استخوان

بادام هندی یکی از معدود منابع غذایی است که سرشار از مس است. یک اونس بادام هندی حاوی 622 میکروگرم مس است. برای بزرگسالان 19 سال و بالاتر، مصرف توصیه شده مس در روز 900 میکروگرم است.

کمبود شدید مس با کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و افزایش خطر پوکی استخوان همراه است. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کمبود حاشیه‌ای مس و مزایای بالقوه مکمل مس برای پیشگیری و مدیریت پوکی استخوان مورد نیاز است.

مس همچنین نقش مهمی در حفظ کلاژن و الاستین، اجزای ساختاری اصلی بدن ما دارد. بدون مس کافی، بدن نمی‌تواند بافت همبند آسیب دیده یا کلاژنی را که داربست استخوان را می سازد، جایگزین کند. این می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات، از جمله اختلال در عملکرد مفاصل با شروع تجزیه بافت های بدن شود.

منیزیم موجود در بادام هندی برای تشکیل استخوان نیز مهم است زیرا به جذب کلسیم در استخوان کمک می‌کند. منگنز، یکی دیگر از مواد معدنی موجود در بادام هندی، در ترکیب با کلسیم و مس از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید