16:08 , 1401/11/11
کد خبر: 000019572
بازدید: 1261
هشدار پلیس فتا درباره قرعه کشی های خودرو/ کلاهبرداران در کمین اند

همزمان با شروع طرح های پیش فروش برخی خودروسازان؛ رئیس پلیس فتای تهران به افرادی که قصد خرید خودرو در فضای مجازی را دارند هشدار داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا، سرهنگ داود معظمی گودرزی با تاکید بر احتمال وقوع کلاهبرداری هایی از طریق تبلیغات جعلی فروش خودرو در فضای مجازی اظهار کرد: افرادی که به اعمال خلاف در فضای مجازی اشتغال دارند از هر فرصتی برای سوء استفاده از کاربران اینترنت و کلاهبرداری از آنها استفاده می کنند و یکی از این فرصت ها نیز پیش فروش اینترنتی خودروها است.

وی گفت: بر همین اساس توصیه ما به متقاضیان ثبت نام برای خرید خودرو آن است که حتما برخی موارد را مورد رعایت قرار دهند.

رئیس پلیس فتای تهران همچنین اظهار کرد: افراد سودجو در فضای مجازی به تبلیغات جعلی پرداخته و با ایجاد درگاه های پرداخت جعلی تلاش می کنند مردم را به سمت این درگاه ها هدایت کرده و از آنان سوء استفاده کرده و از حساب آنها اقدام به برداشت های غیر مجاز کنند.

بیشتر بخوانید:

خروج پیش‌فروش سایپا از انحصار بانک تجارت

چگونه در قرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کنیم؟

طرح اجرا نشده سایپا تمام شد!

معظمی گودرزی همچنین به مواردی از جمله درخواست وجه نقد و تضمین برای ثبت نام اینترنتی خبر داد و افزود: گاه ممکن است از طریق پیامک لینک های جعلی برای افراد ارسال شود. مردم باید توجه داشته باشند که در زمینه ثبت نام در طرح های پیش فروش خودرو تنها از لینک های معتبری که از سوی رسانه های رسمی و اطلاعیه های خودروسازان منتشر شده اند استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به لزوم واریز مبالغ هنگفتی برای ثبت نام در طرح های پیش فروش خودرو کلاهبرداران تلاش دارند مردم این ارقام را به حساب آنها واریز کنند و بر همین اساس لازم است مردم از واریز این مبالغ به حساب های ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای تهران همچنین گفت: گاه شاهد انتشار برخی آگهی های فروش هستیم که در آنها قیمت های اغواکننده و دروغین ذکر شده یا چنین اعلام شده که زمان تحویل خودرو چند روزه است که لازم است خریداران خودرو به این نکات توجه داشته باشند و نسبت به مواردی از این دست هوشیار باشند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید