12:32 , 1401/9/2
کد خبر: 000016724
بازدید: 1464
هشدار درباره پیامک های "پرونده اغتشاشات شما"

اخیرا برخی شهروندان پیامک هایی با عنوان "پرونده اغتشاشات شما" دریافت کرده اند که رئیس پلیس فتای تهران هشدار داد که این پیامک ها کلاهبرداری است.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران به ارسال برخی پیامک ها به شهروندان که با عنوان "پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر" صورت گرفته توضیحاتی ارائه کرد و توضیح داد: این دسته از پیامک ها که حاوی لینک هستند جعلی هستند و به عنوان روشی برای کلاهبرداری مورد استفاده قرار می گیرند.

وی گفت: این افراد با این شیوه شهروندان را تحریک می کنند که لینک را باز کنند در حالیکه این لینک مربوط به یک بدافزار است که مجرمان اینترنتی از این طریق اطلاعات کارت بانکی مردم را سرقت کرده و از حساب آنها مبالغی را به طور غیر مجاز کسر می کنند.

این مسئول پلیس فتا در عین حال تاکید کرد: هیچ سازمان و نهاد حاکمیتی هیچگاه با شماره شخصی پیامکی را برای مردم ارسال نمی کند و لازم است شهروندان دقت کنند که پیش از باز کردن لینک های دریافتی به محتوای آن دقت کنند و اگر لینکی جعلی به نام سامانه هایی چون ثنا، سهام عدالت، هدفمندی یارانه ها و از این دست برای آنها ارسال شده آن لینک را باز نکنند.

گودرزی با بیان اینکه ارسال لینک به شماره همراه یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها برای مجرمان است گفت: لازم است مردم دانش خود در این زمینه را افزایش دهند و فریب این دسته پیامک ها را نخورند و از باز کردن هر گونه لینک ناشناس خودداری کنند.
  

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید