16:22 , 1402/1/27
کد خبر: 000023268
بازدید: 1345
هجوم سارقان به خانه فرهنگ علی سلیمانی

سهیلا جوادی، همسر علی سلیمانی که در سال گذشته خانه هنر سبا (علی سلیمانی) را تأسیس کرد، درباره مشکلات بسیاری که با این مرکز فرهنگی وجود دارد، صحبت می‌کند. او اعلام کرده که چندی پیش، خانه هنر سبا (علی سلیمانی) دچار دزدی و آسیب‌های زیادی شد که باعث خسارت زیادی شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا، زنده‌یاد علی سلیمانی همیشه به ایجاد یک خانه هنری برای آموزش و استعدادیابی کودکان علاقه داشت. او به دنبال این بود که این کودکان را با دنیای هنر آشنا کند و آنها را در زندگی به جز سختی و مشقت‌ با چیزهای زیباتری هم آشنا کند. برای رسیدن به این هدف، او برنامه‌های مختلفی را پیشنهاد داد، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، هرگز فرصتی برای تحقق آن نداشت. پس از درگذشت علی سلیمانی، همسرش سهیلا جوادی در خرداد ماه سال گذشته خانه فرهنگ و هنر سبا (علی سلیمانی) را در منطقه ۱۴ تهران تأسیس کرد تا به جای او، این رویا را به اجرا درآورد. در حال حاضر، کمتر از یک سال از افتتاح این خانه می‌گذرد و جوادی به شدت به حمایت از فعالیت چنین مراکز فرهنگی احتیاج دارد. به گفته او، فعالیت چنین مکان‌هایی بسیار دشوار و نیازمند همراهی و حمایت خیرین است.

سهیلا جوادی، همسر علی سلیمانی، درباره خانه هنر سبا (علی سلیمانی) که در منطقه ۱۴ تهران واقع شده است، و وضعیت فعلی آن صحبت می‌کند. او به این خانه به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری برای آموزش و استعدادیابی کودکان اشاره می‌کند که بر اساس رویاهای زنده‌یاد علی سلیمانی تاسیس شده است. اما چند وقت پیش دزدی اتفاق افتاده و بخشی از دارایی‌های این خانه به سرقت رفته است. علاوه بر این، بخش‌هایی از خانه نیز تخریب شده‌اند و به آن بیشتر آسیب رسانده‌اند. به همین دلیل، سهیلا جوادی همراه با مادر و دخترش، سبا، مدتی در این خانه زندگی می‌کنند و شبانه‌روز برای مراقبت از آن نگهبانی می‌کنند. به گفته جوادی، فعالیت چنین مکانی بسیار دشوار و نیازمند همراهی خیرین است.

جوادی همچنان با وجود مشکلاتی که با آن مواجه شده، به فعالیت‌های خانه فرهنگی خود ادامه می‌دهد و با همراهی خانم گیتا داودی و آقای ناصر آویژه، به دنبال شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد و دعوت آنان به مراکز کودکان کار هستند. با این کار، بچه‌های مستعد را برای شرکت در کلاس‌های مختلف خانه فرهنگ دعوت می‌کنند.

در حال حاضر، هنرجویان خانه فرهنگ در کلاس‌های مختلفی مانند نقاشی، کاردستی، نمایش خلاق، تئاتر، تئاتر عروسکی، زبان انگلیسی و ... شرکت می‌کنند و برای هر روز هفته برنامه‌ای در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در این خانه، دروس مدرسه نیز آموزش داده می‌شود.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید