06:27 , 1401/2/7
کد خبر: 000005085
بازدید: 1438

در ایونا علت متفاوت بودن این دور ازانتخابات فرانسه بررسی شد؛

هانی زاده: تغییر نتایج انتخابات به نفع ماکرون به نفع ایران، برجام، صلح و ثبات منطقه است

یک تحلیلگر امور بین الملل تغییر نتایج انتخابات به نفع ماکرون را به نفع ایران، برجام، صلح و ثبات منطقه می داند.

حسن هانی زاده، تحلیلگر امور بین الملل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را با انتخابات گذشته دارای تفاوت دانست و به خبرنگار سیاسی ایونا گفت: علت این تفاوت نامزد حزب دست راستی فرانسه خانم لوپن در انتخابات دور دوم می باشد.


وی افزود: انتظار می رفت که با رأی بالا پیروز بشود ولی به دلیل شیوه های پرخاشگرانه احزاب دست راستی و افراطی فرانسه و همچنین مشارکت مهاجران و مسلمانان مقیم فرانسه برای تغییر نتایج انتخابات به نفع امانوئل ماکرون در حقیقت فرانسه را از یک خطر بزرگ نجات داد.


او می گوید: به دلیل اینکه سیاست آقای امانوئل ماکرون در طول سال های گذشته واضح بود و سیاست نسبتا معتدلی در داخل و در جهان اتخاذ کرده بود. استقلال فرانسه را به دور از نفوذ آمریکا و انگلیس حفظ کرد.


وی ادامه داد: بنابراین تغییر نتایج انتخابات به نفع آقای ماکرون می تواند هم به نفع ایران، هم به نفع برجام و هم به نفع صلح و ثبات منطقه باشد.


به گفته هانی زاده؛ اگر نامزد حزب دست راستی فرانسه در انتخابات پیروز می شد طبیعتا شرایط کاملا متفاوت می شد و نوعی تقابل بین مسلمانان و دولت فرانسه در این کشور ایجاد می گردید اما پیروزی ماکرون این اطمینان را به مهاجران داد که سیاست فرانسه به سمت اعتدال و وفاق داخلی حرکت خواهد کرد.


این تحلیلگر امور بین الملل در پایان اذعان کرد: پیروزی ماکرون به نفع فرانسه و به نفع منطقه و جهان خواهد بود، ضمن اینکه آقای ماکرون هم در رابطه با مسئله بحران اوکراین و مسائل خاورمیانه و برجام سیاست نسبتاً منصفانه تری را در پیش گرفت.


معصومه عاروان

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید