04:19 , 1401/5/9
کد خبر: 000014672
بازدید: 1277
نکاتی ساده برای داشتن پوستی صاف و یکدست

فضای مجازی پر است از توصیه های مختلف برای سلامت و شادابی پوست، اما برای داشتن پوستی صاف و شفاف بهترین راهکار کدام است؟

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، داشتن پوست صاف و یکدست از گذشته تاکنون دغدغه بسیاری افراد و به ویژه خانم ها بوده و بر همین اساس بسیاری شرکت ها نیز به عرصه ساخت محصولات متنوعی برای رسیدن به این منظور اقدام کرده اند. بدین ترتیب اکنون انواع صابون ها، ماسکها، کرم ها، اسکراب ها و محصولات دیگر وارد بازار شده است که انتخاب از بین آنها یا تشخیص اینکه کدام راهکار می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد، کار دشواری است.

داشتن پوست صاف ممکن است  دو جنبه را در بر بگیرد. یکی پوستی عاری از جوش و لکه و غیره و دیگری پوستی جوان و دور از چروک های حاصل از افزایش سن. در زمینه داشتن پوست بدون جوش و مشکلات مشابه آن راهکارهای بسیاری ارائه شده است.

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم؟

زمانی که شما یک محصول آرایشی بهداشتی استفاده می کنید حدود 60 درصد آن جذب پوست شما می شود. به همین دلیل است که توصیه می شود برای رفع مشکلات پوستی هر شیوه ای را مورد آزمایش قرار ندهید. اکنون بر روی صفحات اینترنت توصیه های متعددی به شما می شود و ممکن است در داروخانه ها نیز با انواع محصولات مراقبت از پوست مواجه شوید اما انتخاب گزینه درست قطعا کار ساده ای نخواهد بود و بسیاری از مواردی که گفته می شود استفاده از آنها برای رفع مشکل مناسب است می توانند بر اساس جنس پوست و نوع مشکل شما حتی آسیب بیشتری برای شما به همراه بیاورند.

حتی در بسیاری موارد مواد ارگانیکی هم که برای سلامت پوست مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است مضرات خاص خود را داشته و گاه باعث بروز حساسیت های مختلف شوند. گاه ممکن است وضعیت از این نیز بدتر شده و استفاده از این مواد باعث لایه برداری غیر اصولی شده و آسیب های جدی برجا گذارند.

بیشتر بخوانید:چرا پوستمان آکنه می‌زند؟

10 نکته برای مبارزه با منافذ باز پوست

داشتن پوست صاف با کمک طب سنتی

همان طور که اشاره شد برای سلامت پوست راهکارهای بسیاری ارائه می شود که بخش قابل توجهی از این شیوه ها نیز به طب سنتی مربوط می شوند. به این نکته نیز اشاره شد که استفاده اشتباه از درمان هایی که در این حوزه ارائه می شود هم ممکن است شما را دچار مشکلات متعدد کند. در میان بزرگان طب سنتی، ابوعلی سینا بر این نکته تاکید دارد که رعایت برخی نکات تغذیه ای می تواند خون رسانی را بهبود بخشیده و رنگ و شفافیت بیشتری برای پوست به ارمغان آورد. برخی از موادی که وی خوردن آنها را برای شفافیت پوست مفید دانسته عبارتند از:

-خرما

-انجیر

-شیر

-زعفران

-نخود

-ترب

-تره

-پیاز

-کلم

-سیر

البته این طبیب ایرانی به موضوع مداومت درمصرف این مواد نیز اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: بیماری های پوستی افراد بالغ کدامند؟

5 نکته طلایی برای داشتن پوستی جذاب و زیبا

بیماری های پوستی رایج و روش‌های درمان در تابستان

راهکارهایی برای داشتن پوست صاف

اما غیر از مسائل تغذیه ای، نکات دیگری نیز می تواند به سلامت پوست شما کمک کند که برخی از این موارد مورد اشاره قرار گرفته است:

1-شستشوی روزانه به همراه استفاده از پاک کننده های مناسب

2-مصرف مداوم ضد آفتاب

3-استفاده ازکرم پودر مناسب، انواع کرم ها و سرم های درمانی

4-لایه برداری(برداشتن سلولهای مرده از روی پوست)

5-نوشیدن میزان مناسب آب و آبرسانی صحیح به پوست

6-استفاده از میوه و سبزیجات تازه و انواع ویتامین های لازم 

7- ورزش

8- خواب خوب و با کیفیت

9-استفاده از ماسک های مناسب با نوع پوست

بیشتر بخوانید: 7 روش ساده برای جوانسازی پوست

داشتن پوستی صاف و جوان

اما برای رفع چروک پوست نیز این روزها شیوه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند.اما توجه داشته باشید که این شیوه ها نیز ممکن است مضرات و عوارض خاص خود را به همراه داشته باشند. برخی از مشکلاتی که ممکن است به دنبال جوانسازی پوست ایجاد شوند عبارت است از:

-عفونت

-سوختگی و زخم

-اختلالات رنگدانه

-اختلالات سطح پوست

-تغییرات بافت

بر همین اساس لازم است قبل از اقدام به جوانسازی پوست درباره مهارت پزشکتان و تاثیرگذاری شیوه انتخابی وقت گذاشته و بررسی های لازم را انجام دهید. بعد از انجام این نوع اعمال نیز مصرف ضد آفتاب به مدت یک سال ضروری است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید