10:11 , 1401/5/12
کد خبر: 000014710
بازدید: 1245

رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو مطرح کرد؛

نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه بهره وری

کریمی تفرشی گفت: یکی دیگر از نکات بسیار کلیدی در افزایش بهره وری ظهور هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان و رشد و گسترش دانش بنیان شدن سازمان ها و واحدهای تولیدی است.

مهدی کریمی تفرشی، رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو اظهار کرد: یکی دیگر از نکات بسیار کلیدی در افزایش بهره وری ظهور هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان و رشد و گسترش دانش بنیان شدن سازمان ها و واحدهای تولیدی است. روندی که در سطح جهان در حال گسترش روزافزون است و هر روز با رشد و پیشرفت تکنولوژی اهمیت بیشتری پیدا می کند. 

 تولید دانش بنیان شعار کلیدی است

وی افزود: در سالی که تولید دانش بنیان شعار کلیدی آن است باید یک جهش اصولی و برنامه ریزی شده در عرصه دانش بنیان و حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته باشیم. این حمایت نه فقط در سخن بلکه باید در عمل محقق شود. از در نظرگرفتن تسهیلات و تخصیص منابع گرفته تا رفع موانع تولید دانش بنیان و کاهش بروکراسی های اداری و تسهیل شرایط برای تولیدات دانش بنیان و تشویق و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این حوزه و نیز حمایت و تشویق نخبگان و کسانی که ایده های نوآورانه دارند همگی باید با یک برنامه ریزی مدون و اصولی مرحله به مرحله اجرایی شود. 

نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه بهره وری

تسهیلات اختصاصی برای دانش بنیان ها

کریمی تفرشی اذعان کرد: باید در خرید ماشین آلات و دستگاه‌های موردنیاز و راه اندازی خطوط تولید و نیز تامین مواد اولیه موردنیاز برای شرکت های دانش بنیان و کسانی که طرح ها و ایده های عملی با قابلیت اجرایی دارند تسهیلات ویژه فراهم کنیم. باید یک جنبش جدی در به کارگیری نخبگان و فارغ التحصیلان در حوزه های مختلف تولید و صنعت و بهره گیری از ایده ها و طرح های دانش بنیان در کشور شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگری به طرح ها و ایده های نو نیاز دارد. تحول در عرصه آموش و حرکت به سمت آموزش کاربردی که بتواند در عرصه صنعت و تولید ظهور عملی داشته باشد باید در دستور کار جدی قرار گیرد. تحول در عرصه تولید دانش بنیان زیرساخت می خواهد. باید مسیری را که سالها فقط با دست انداز مواجه بوده هموار کنیم و نگاهی تازه ، کارشناسانه و عمل گرایانه به این عرصه بیندازیم. نگاهی کاملا متفاوت و با رویکرد صد در صد حمایتی.

نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه بهره وری

کریمی تفرشی در پایان گفت: در شرایطی که کشور با انواع تحریم های ناعادلانه جهانی سالهاست که دست و پنجه نرم می کند و فشار اقتصادی بر کشور، تولید کندگان و مردم هر روز بیشتر و بیشتر می شود جهش در عرصه دانش بنیان راهکار برون رفت از بحران های اقتصادی و رشد و توسعه بهره وری در کشور و پایه گذار توسعه اقتصادی است. بویژه در کشوری که گنجی عظیم از منابع خدادادی و نیروی انسانی خلاق و نخبه در خود نهفته دارد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید