17:04 , 1401/8/16
کد خبر: 000016421
بازدید: 1258

رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو مطرح کرد؛

نقش برندسازی حرفه ای در توسعه بازارهای صادراتی

دکتر کریمی تفرشی گفت: برندسازی یکی از مهمترین عوامل ماندگاری در بازارهای صادراتی و حفظ تعهد طرفین تجارت است. در واقع نام تجاری می تواند جایگاه منحصر بفردی در بازارهای جهانی برای یک کالا خلق کند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، دکتر مهدی کریمی تفرشی، رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو اظهار کرد: یکی از دلایلی که در صادرات محصولات کشاورزی که از عوامل مهم توسعه صادرات غیرنفتی است ضعف داریم عدم توجه کافی به مقوله برندسازی در حوزه محصولات کشاورزی است.

برندسازی و همگام شدن با تحولات روز بازار

وی افزود: معمولا برندهایی که به مقوله برندسازی و همگام شدن با تحولات روز بازار توجهی نمی کنند بعد از مدتی از بازارهای دنیا محو می شوند. بنابراین به روز ماندن و حرکت پیوسته همگام با استانداردهای روز دنیا یکی از مهمترین عوامل ماندگاری نشان های تجاری در بازارهای روز دنیاست. 

کریمی تفرشی یادآور شد: ما در حالی بزرگترین تولید کنده پسته، زعفران و عسل در دنیا هستیم که به دلیل عملکرد ضعیف در حوزه بسته بندی و برندسازی بویژه در 50 سال اخیر، کشورهایی چون اسپانیا گوی سبقت را از ما ربوده اند و ما در کمال تاسف هنوز صادرکننده فله ای زعفران که یک محصول شاخص ایرانی است هستیم. در حالیکه اگر یک بار برای همیشه یک تحول اساسی در حوزه بسته بندی و برندسازی اصولی ایجاد می کردیم بدون شک امروز یک قطب مهم در دنیا در حوزه صادرات این محصولات بودیم.

وی تاکید کرد: بنابراین تنها راه بالابردن سهم ایران در بازارهای جهانی بخصوص در زمینه محصولات استراتژیک کشاورزی مانند زعفران حرکت اصولی به سمت برندسازی در سطح جهانی است.

کریمی تفرشی متذکر شد: خلق برندهای معتبر در سطح جهانی و در بازارهای بین المللی از مصادیق تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، رشد و توسعه اقتصادی و در واقع به نوعی قدرت نرم ایران در سطح ملی و بین المللی است. این تولید قدرت نرم ملی با حرکت برنامه ریزی شده، اصولی و بنیادین در حوزه برندسازی محقق می شود.

رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو در پایان گفت: باید از برندهای ملی حمایت و زیرساخت های لازم برای رشد و توسعه آنها را فراهم کرد تا زمینه ساز تبدیل آنها به برندهای معتبر جهانی شود. حرکتی کلیدی در راستای کمک به توسعه اقتصاد غیر نفتی که برای سالیان سال در حد حرف باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: حوزه گردشگری، برگ برنده اقتصاد کشور

بیشتر بخوانید: اهمیت برندسازی در بازار پر تلاطم امروز

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید