11:29 , 1401/6/16
کد خبر: 000015179
بازدید: 1258
نتایج آزمون دستیاری پزشکی کی اعلام میشود؟

با توجه به تجربه سالیان گذشته نتیجه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی نیمه شهریور ماه سال 1401 از سوی سازمان سنجش اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، وزارت بهداشت و درمان کشور هر سال جهت پرورش نیروهای مورد نیاز خود در بخش پزشکی با برگزاری آزمون جامع به نام آزمون دستیاری پزشکی سعی بر این دارد تا افراد واجد شرایط را از میان دارندگان مدرک دکترا یا فارغ التحصیلان پزشکی عمومی انتخاب کند این آزمون میان این دسته از افراد برگزار شده و شرکت کنندگانی که از 600 نمره این آزمون حداقل 150 نمره دریافت کنند می توانند برای انتخاب رشته به سایت سنجش مراجعه کنند. 

پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی دو مرحله دارد. مرحله اول گذراندن آزمون کتبی و پس از کسب حداقل نمره قبولی نوبت به مرحله دوم یعنی انتخاب کد رشته محل انتخابی است. که نتیجه این مرحله نیر از سوی سایت سنجش آموزش پزشکی کشور در تاریخ مقرر منتشر می شود.

آن دسته از افرادی که در آزمون دستیاری پزشکی شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبول شده‌اند می توانند جهت انتخاب رشته خود اقدامات لازم را انجام دهند.

معمولا دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی چند روز پس از اعلام نتایج اولیه در سایت سنجش قابل دسترسی است و افراد می توانند با توجه به تاریخ های مشخص شده به سایت سنجش مراجعه کرده و کد رشته های مد نظر خود را انتخاب کند.

نتایج آزمون دستیاری پزشکی کی اعلام میشود؟

نتایج آزمون دستیاری پزشکی چه موقع اعلام می‌شود؟

نتیجه اولیه آخرین آزمون دستیاری پزشکی که در سال 1401 برگزار شد در تاریخ 27 خرداد ماه و نتیجه اصلی و نهایی آزمون دستیاری پزشکی در تاریخ 31 خرداد ماه سال جاری از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

نتیجه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی چه موقع اعلام می شود؟

بنابر تاریخ اعلام شده در نیمه شهریور ماه سال 1401 نتیجه انتخاب رشته آزمون مذکور از سوی سازمان سنجش اعلام می شود. 

چگونه کارنامه آزمون دستیاری پزشکی را مشاهده کنیم؟

همچنین افراد می توانند با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir نسبت به دریافت کارنامه خود در آزمون دستیاری 1401 اقدام کنند.

  

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید