10:35 , 1401/7/28
کد خبر: 000016071
بازدید: 1294
موضع گیری عربستان درباره اتفاقات اخیر ایران

وزیر امور خارجه عربستان اخیرا چنین اعلام کرده که موضع این کشور عدم دخالت در امور داخلی کشوهای دیگر است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اخیرا مصاحبه ای با شبکه العربیه داشته و در این مصاحبه در مورد اعتراضات اخیر ایران مورد پرسش قرار گرفته است.

وی در ارتباط با این موضوع بر سیاست عربستان مبنی بر عدم دخالت در امور کشورهای دیگر تاکید کرده و چنین گفته است که قصد ندارد درباره این موضوع اظهار نظر کند و برای ایران و مردم آن آرزوی خیر دارد.

وزیر خارجه عربستان در عین حال به برگزاری پنج دوره مذاکره میان ایران و عربستان اشاره کرده و چنین عنوان کرد که دو شور در حال بررسی برای برگزاری دور ششم مذاکرات دو جانبه خود هستند و در این میان عربستان با جدیت می خواهد باب گفتگو میان دو کشور باز باشد.

بن فرحان همچنین به صحبت های اخیر ولیعهد عربستان اشاره کرده و به نقل از او یادآور شد: عربستان فرصت های زیادی برای همکاری با ایران دارد و برای حل و فصل مسائل آماده است.

وی با بیان اینکه عربستان برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 آماده است، گفت: البته لازم است در آینده کاستی های این توافق نیز جبران شود.

به گزارش ایونا، این اظهارات وزیر امور خارجه عربستان در شرایطی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران به اتمام حجت با رژیم آل سعود پرداخته و گفته بود: بهتر است رسانه هایتان را کنترل کنید وگرنه دودش در چشم خود شما خواهد رفت.

 


           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید