09:21 , 1401/6/22
کد خبر: 000015265
بازدید: 2789
معرفی پماد بتامتازون + موارد استفاده از آن

اگر به دنبال راهی برای درمان التهاب های پوستی هستید می توانید از پماد بتامتازون استفاده کنید. در ادامه به معرفی و بررسی پماد بتامتازون می پردازیم.

پماد بتامتازون چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، پماد بتامتازون برای کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن اثر داشته و در درمان اگزما استفاده می شود.

پماد بتامتازون چگونه عمل می کند؟

بتامتازون دارای خواص ضد التهابی، ضد حساسیت و سرکوب کننده سیستم ایمنی است. 25 تا 30 برابر قوی تر از همتای طبیعی خود یعنی کورتیزول است.

معرفی پماد بتامتازون + موارد استفاده از آن

چه زمانی از پماد بتامتازون استفاده می شود؟

بتامتازون به صورت موضعی روی پوست برای بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، نورودرماتیت، واکنش های پوستی آلرژیک یا خارش دار (کهیر) استفاده می شود.

این ترکیبات دارای اسیدهای چرب متصل به بتامتازون برای افزایش جذب در پوست هستند. به عنوان مثال می توان به بتامتازون والرات و بتامتازون دی پروپیونات اشاره کرد.

نحوه استفاده از پماد بتامتازون

رایج ترین شکل مصرف بتامتازون، درمان موضعی با کمک پماد بتامتازون برای بیماری های پوستی است. به دلیل طولانی بودن مدت اثر، پماد اغلب فقط یک بار در روز استفاده می شود.

علاوه بر این، اغلب از قرص های بتامتازون استفاده می شود که باید طبق برنامه درمانی پزشکی مصرف شود. به طور کلی، دوز در ابتدا به سرعت افزایش می یابد، سپس ثابت نگه داشته می شود (فاز پلاتو) تا زمانی که بیماری برطرف شود، و سپس به آرامی کاهش پیدا کرده تا درمان به پایان برسد. این قرص ها معمولاً در صبح بین ساعت شش تا هشت مصرف می شوند، زیرا سطح کورتیزول بدن در این زمان در بالاترین حد خود است. مصرف آن بعد از غذا باعث بهبود تحمل در دستگاه گوارش می شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید