16:51 , 1401/11/16
کد خبر: 000019842
بازدید: 1281
مصرف چربی در رژیم غذایی برای کاهش وزن فوری+ 5 دلیل قانع کننده

در این مطلب به 5 دلیل قانع کننده اشاره کرده ایم که به شما نشان می دهد، مصرف چربی در رژیم غذایی می تواند برای کاهش وزن فوری مفید باشد.

کاهش وزن در منزل با مصرف چربی چگونه است؟ برنامه غذایی کاهش وزن رایگان با چربی چیست؟ کاهش وزن سریع در یک ماه چه طور انجام می شود؟ برای کاهش وزن چه بخوریم؟ برای کاهش وزن چربی بخوریم؟ علت کاهش وزن با مصرف چربی چیست؟ روش صحیح کاهش وزن با استفاده از چربی چیست؟ کاهش وزن در یک هفته با مصرف غذای چرب امکان پذیر است؟

شوق رژیم غذایی کم چرب در دهه 80 را به خاطر دارید؟ امروزه بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که برای کاهش وزن باید مصرف چربی خود را به شدت کاهش دهند. خبر خوب این است که این درست نیست. در واقع، یک بررسی در سال 2007 توسط محققان هاروارد نشان داد که کاهش وزن با انواع رژیم‌های غذایی محبوب امکان‌پذیر است. تا زمانی که افراد کالری کمتری مصرف کی کنند می توان غذاهای پرچرب را در رژیم غذایی کاهش وزن خود داشته باشند

سریع ترین راه کاهش وزن در یک هفته + برنامه

طرز تهیه اوتمیل رژیمی برای کاهش وزن سریع در مدت کوتاه

قربانی کردن خوراکی های مملو از چربی پیروزی در کاهش وزن نیست. حتی ممکن است محدود کردن مصرف چربی علیه شما کار کند. چگونه؟ مصرف چربی و ذخایر چربی بدن به روش‌های مختلفی بر متابولیسم شما تأثیر می‌گذارد، و کاهش بیش از حد آن می‌تواند بر احساس شما تأثیر بگذارد؛ به خصوص زمانی که سعی می‌کنید کمتر غذا بخورید. مشابه مصرف پروتئین، خوردن مقادیر متوسط چربی می تواند به کاهش وزن سریعتر و بدون احساس ضعف و گرسنگی کمک کند.

استفاده از چربی در رژیم غذایی برای کاهش وزن

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا استفاده از چربی در رژیم غذایی ممکن است به کاهش وزن کمک کند:

1. مصرف غذای مملو از چربی شما را سیر نگه می دارد.

به آخرین باری فکر کنید که با خوردن یک غذای راحت پرچرب، احساس سیری و رضایت را تجربه کرده اید. سیری در واقع یک احساس واقعی است که در طول هضم غذا ایجاد می شود. این نه تنها به سیر شدن شما کمک می کند، بلکه تضمین می کند که برای مدت زمان طولانی تری سیر بمانید. در نتیجه، در مقایسه با رژیم غذایی کم‌چرب، به غذای کمتری برای از بین بردن احساس ضعف و گرسنگی نیاز دارید.

صفر تا صد رژیم میوه خواری/ 3 کیلو کاهش وزن در 3 روز

2. چربی به تعادل قند خون کمک می کند

 سطح قند خون شما بر سطح انسولین تأثیر می گذارد، که می تواند بر خلق و خو، هوس ها و انتخاب های غذایی شما تأثیر بگذارد. گنجاندن چربی های سالم در وعده های غذایی و میان وعده ها می تواند به متعادل نگه داشتن قند خون در طول روز کمک کند.

3. چربی به جذب مواد مغذی کمک می کند

سفارش سالاد با سس کم یا بدون چربی ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. چرا؟ برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی A، D، E و  Kبتاکاروتن (کاروتنوئیدی که ویتامین A را می‌سازد) و سایر کاروتنوئیدهای موجود در سبزیجات برگ‌دار، به مقدار کمی چربی نیاز دارید. سعی کنید سالاد خود را با مقداری چربی سالم مانند گردو و آووکادو مصرف کنید.

توصیه‌هایی برای تسریع متابولیسم و کاهش وزن سریع

4. چربی برای سلامتی ضروری است

بدن شما می‌تواند چربی‌های خود را بسازد، اما چربی‌هایی وجود دارد که باید از رژیم غذایی خود دریافت کنید، در غیر این صورت خطر کمبود آن وجود دارد. اینها "چربی های ضروری" نامیده می شوند و شامل امگا 3 و -6 می شوند.

بسیاری از ما مقدار زیادی چربی امگا 6 را از رژیم غذایی خود دریافت می کنیم. با این حال، دریافت چربی امگا 3 ممکن است کمی سخت تر دریافت شود. مصرف یک رژیم غذایی کم چرب می تواند این مشکل را تشدید کند. همانطور که کالری را برای کاهش وزن کاهش می دهید، منابع چربی غنی از این چربی های ضروری را انتخاب کنید زیرا برای عملکرد بهینه مغز، قلب و سلول های بدن ما مهم هستند.

صفر تا صد خواص لوبیا سفید/ از کاهش وزن تا بهبود دیابت

5. چربی غذای واقعی است

یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای حفظ چربی در رژیم غذایی این است که چربی طعم غذا را خوب می کند! چربی مسئول بافت خامه ای و بوی شگفت انگیز غذاهایی است که دوست داریم طعم آنها را بچشیم. وقتی این غذاهای مورد علاقه را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، اغلب به جایگزین های تصفیه شده و بیش از حد فرآوری شده روی می آورید. چنین غذاهایی ممکن است حاوی مقادیر زیادی نمک و شکر، مواد شیمیایی اضافه شده و جایگزین‌های چربی مبتنی بر کربوهیدرات باشند که طعم و بافت چربی طبیعی را تقلید می‌کنند. وقتی نوبت به لذت بردن از یک غذای مورد علاقه پرچرب می رسد، بهتر است به یک غذای خوشمزه و واقعی پایبند باشید و فقط کمتر از آن بخورید.

نحوه انتخاب بهترین چربی ها برای رژیم غذایی

همه چربی ها یکسان نیستند و برخی چربی ها از بقیه بهتر هستند. چربی های گیاهی باید بخش عمده ای از مصرف روزانه شما را تشکیل دهند، زیرا حاوی سالم ترین انواع اسیدهای چرب هستند.

6 استراتژی ثابت شده برای کاهش وزن

چربی های گیاهی

چربی‌ های گیاهی که در زیر فهرست شده‌اند، مکان خوبی برای شروع هستند:

  1. آووکادو و روغن آووکادو
  2. آجیل و کره آجیل
  3. دانه ها و کره های دانه ای
  4. روغن های پخت و پز (از جمله زیتون، نارگیل و هسته انگور)

چربی حیوانی

مقادیر متوسط چربی حیوانی خوب است. هنگام انتخاب چربی های حیوانی، موارد زیر را انتخاب کنید:

  1. ماهی های چرب (از جمله ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و ماهی آزاد وحشی)
  2. برش های بدون چربی برای گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ، بوقلمون
  3. تخم مرغ و پنیرهای کم چرب (از جمله موزارلا، ریکوتا و پنیر کوتیج)

توجه* زیاده روی در هر چیزی می تواند خطرناک باشد؛ حتی چربی های سالم! بنابراین به یاد داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از چربی های سالم می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید