16:33 , 1401/9/11
کد خبر: 000016904
بازدید: 1255
مسمومیت زنجیره ای در چند دانشگاه ایران

در روز گذشته دانشجویان چندین دانشگاه از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان، خوارزمی کرج، صنعتی اراک و دانشگاه علامه تهران، دچار مسمومیت شده اند.

به گزارش خبرنگار آموزش ایونا، مسمومیت گروهی در میان دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف ایران سابقه داشته اما معمولا در یک دانشگاه و یا یک شهر بوده است. اما از هفته گذشته تاکنون دانشجویان چندین دانشگاه در چهار شهر مختلف ایران دچار مسمومیت دسته جمعی شده‌اند.

حتی در یک هنرستان دخترانه در قم نیز طی روزهای گذشته شاهد مسمومیت 18 دانش آموز بوده ایم.

اولین موارد مسمومیت غذایی دسته جمعی دانشجویان چهارشنبه شب مصادف با ۲ آذر ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی اصفهان اتفاق افتاد که تا چهار روز ادامه داشت و در همین جریان تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه دچار مسمومیت شدند. پس از گذشت ۸ روز علت این حادثه اعلام شده و باکتری شیگلاسونئی در غذای سلف، دلیل این موضوع تشخیص داده شد.

دومین مورد: شورای صنفی دانشجویان کشور از مسمومیت دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک خبر داد و تاکید کرد که دانشجویان این دانشگاه نیز پس از استفاده از غذای دانشگاه به این مسمومیت، که با علائمی نظیر اسهال و استفراغ و بدن درد همراه بوده، دچار شده‌اند.

سومین مورد: شوراهای صنفی دانشجویان کشور شامگاه پنج‌شنبه ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۱ از مسمومیت غذایی دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج خبر داد و اشاره کرد: جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه به دلیل مصرف غذای شب گذشته‌ سلف، مسموم شده و دچار تب و لرز، بدن درد و تهوع شده‌اند.

چهارمین مورد: کانال تلگرامی دانشجویان متحد نیز خبر داد که دانشجویان دانشگاه علامه در تهران نیز پس از مصرف غذا در دانشگاه دچار مسمومیت شده‌اند که عوارض مشابه با موردهای قبلی نیز داشتند.

به دنبال مسمومیت دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج و دانشگاه صنعتی اراک، شورای صنفی دانشجویان کشور این موج مسمومیت‌ها را مسمومیت زنجیره‌ای توصیف کرد و افزود: مسئولین دانشگاه صنعتی اراک مدعی هستند که دلیل وضعیت ابتلای دانشجویان، نوعی ویروس است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید