07:27 , 1401/5/16
کد خبر: 000014745
بازدید: 1922
مزایده خودرو دولتی تهران و نحوه ثبت نام

در ایران ارگان ها یا کارخانجات دولتی به دلیل اینکه نمی توانند اموال خود را به صورت مستقیم به اشخاص حقیقی یا حقوقی بفروشند، قانونی به عنوان مزایده وجود دارد که بایستی از طریق فرایند مزایده اموال خود را به فروش برسانند که می تواند به صورت تکی یا یک جا باشد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، در کشور ایران ارگان ها یا کارخانجات دولتی به دلیل اینکه نمی توانند اموال خود را به صورت مستقیم به اشخاص حقیقی یا حقوقی بفروشند، قانونی به عنوان مزایده وجود دارد که بایستی از طریق فرایند مزایده اموال خود را به فروش برسانند که می تواند به صورت تکی یا یک جا باشد. فرآیند فروش از طریق مزایدات زیر نظر نهادهای نظارتی از جمله سازمان صنعت و معدن و تجارت و بازرسی کل کشور و قوه قضاییه می باشد. قیمت گزاری اموال مزایده توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود.

مدارک به طور کامل به نام متقاضی صادر می شود.

 امکان بازدید خودروها قبل از ثبت نام وجود دارد.

 سند خودروها به صورت عادی به نام متقاضی صادر می شود و پس از خرید، به صورت عادی قابل نقل و انتقال می باشد.

 زمان برگزاری فرایند مزایده و بازگشایی پاکت قیمت ها، معمولا نمایندگان سازمان بازرسی، دادگستری و سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور دارند.

پاسخ به سوالات متداول درباره مزایده خودرو

چگونه می توانم در مزایده خودرو شرکت کنم؟

شما میتوانید با ثبت نام در سایت و خرید پکیج به اطلاعات دقیق شامل آدرس،شماره تماس، زمان برگذاری و تمام خودرو های موجود در مزایدات دسترسی پیدا کنید.

آیا می توانم در مزایده شهرهای دیگر شرکت کنم؟

بله، شما میتوانید در هر کدام از مزایدات در هر شهری شرکت کنید

چرا باید اشتراک خریداری کنم؟

شما با خرید اشتراک ، علاوه بر مشاهده آدرس و اطلاعات تماس محل برگزاری مزایده خودرو(ها) ، دسترسی نامحدود به تمامی آگهی ها خواهید داشت .

مزایده کار ، دارای مجوز فعالیت از ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت معدن و تجارت می باشد ,پس با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

شماره تلفن مزایده خودرو 

در صورت هرگونه سوال و ابهام درخصوص نحوه ی شرکت در مزایده و دریافت مشاوره رایگان ، سوال در مورد خرید آگهی و اشتراک می توانید با شماره  021-28426566در روز های غیر تعطیل و در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید.

مزایده اینترنتی ایران خودرو

برای ثبت نام و شرکت در مزایده ایران خودرو، کافی است به سامانه اینترنتی https://auction.ikco.ir مراجعه کنید.

قبل از ورود به سامانه مزایده ایران خودرو، باید در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو ثبت نام کرده باشید. سپس با همان نام کاربری و همان رمز عبور، وارد سامانه مزایده شوید.

محدودیت‌های ثبت نام در مزایده ایران خودرو

  1. با هر کد ملی، فقط می‌توان یک خودرو مزایده‌ای را خریداری کرد
  2. مشتریانی که در 48 ماه اخیر، محصولی را از طریق  شرایط فروش ایران خودرو خریداری کرده باشند، امکان ثبت نام و شرکت در مزایده را ندارند.
  3. افراد زیر 18 سال هستند، امکان ثبت نام در مزایده را ندارند.
  4. خرید خودرو از طری  شرایط فروش سایپا یا خرید خودرو از طریق شرکت در  مزایده خودروهای سایپا ، مانعی برای ثبت نام مشتریان در مزایده ایران خودرو نیست.
  5. نداشتن گواهینامه رانندگی، مانعی برای ثبت نام مشتریان در مزایده نیست.

شرایط خرید خودروهای مزایده ایران خودرو

  1. برنده نهایی مزایده ایران خودرو، کسی است که بالاترین قیمت پیشنهادی را داده باشد.
  2. قیمت پیشنهادی مشتریان، نباید کمتر از قیمت کارشناسی ایران خودرو باشد.
  3. بعد از اتمام مهلت قانونی مزایده، امکان ویرایش خودرو، ویرایش قیمت یا انصراف از خرید، وجود ندارد.
  4. در صورت برنده نشدن مشتریان، مبلغ سپرده آنها حداکثر 10 روز پس از اعلام نتایج مزایده، به آنها برگردانده می‌شود. 
  5. برندگان مزایده ایران خودرو، در صورتیکه برنده شوند اما تکمیل وجه را انجام ندهند، مبلغ سپرده آنها به نفع شرکت ایران خودرو، ضبط شده و برگردانده نمی‌شود.

آموزش مزایده اینترنتی سایپا

برای شرکت در مزایده‌‌ خودروها و همچنین مشاهده قیمت و مشخصات انواع خودروهای مزایده، کافی است به سامانه اینترنتی مزایده سایپا به نشانی https://auc.saipacorp.com مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام در مزایده سایپا

اگر قبلا در سامانه مزایده سایپا ثبت نام کرده‌اید، از قسمت ورود به سامانه می‌توانید با استفاده از کد ملی و رمز عبورتان، به حساب کاربری‌تان وارد شوید. اما اگر هنوز حساب کاربری ندارید، باید از قسمت ثبت نام در سامانه مراحل ثبت نام را انجام دهید.

ابتدا باید شماره موبایل‌تان را تایید کنید. بعد از تایید شماره، باید با استفاده از شماره ملی، نام و نام خانوادگی و همچنین تعریف رمز عبور، مراحل ثبت نام را در تکمیل کنید.

سامانه مزایده سایپا

نحوه خرید خودرو در سامانه مزایده سایپا

بعد از تکمیل مراحل ثبت نام، وارد حساب کاربری‌تان می‌شوید. سپس به قسمت «مزایده‌های باز» بروید تا لیست همه خودروهایی که مزایده آنها همچنان فعال هستند را مشاهده کنید.

نحوه خرید خودرو در سامانه مزایده سایپا

همانند تصویر فوق، اطلاعاتی مانند نام خودرو، سال تولید خودرو، تصاویر خودرو، مشکلات و ایرادات خودرو و همچنین قیمت خودرو به شما نشان داده می‌شود. اگر روی تصویر خودروها کلیک کنید، سایر عکس‌های تکمیلی آن را خواهید دید. اما اگر روی «سبد خرید» کلیک کنید، تصویری مانند شکل زیر به شما نشان داده می‌شود.

 

آموزش مزایده اینترنتی سایپا​​

در تصویر فوق، اطلاعات کلی خودروی مزایده‌ای، یکبار دیگر برای شما نشان داده می‌شود. نکته اینجاست که قیمت خودرو، در واقع قیمت پایه کارشناسی است و تعیین قیمت نهایی بستگی به مشتریان دارد. در کادر «قیمت پیشنهادی» باید مبلغ موردنظرتان را وارد کنید. همچنین دقت کنید که قیمت شما باید بیشتر از قیمت کارشناسی باشد چراکه در غیر اینصورت، با «پیغام خطا» مواجه می‌شوید.

برنده مزایده سایپا کیست؟

هر کسی که «بیشترین قیمت پیشنهادی» را برای خودروها داشته باشد، بعنوان برنده مزاید خودرو سایپا، تعیین می‌شود.

شرایط واریز وجه برای خرید خودرو مزایده

  1. برای شرکت در مزایده، لازم نیست «تمام قیمت خودرو» را واریز کنید، بلکه واریز «مبلغ سپرده» برای ثبت نام در مزایده، کافی خواهد بود.
  2. واریز وجه و انجام تراکنش بانکی، باید در «مهلت قانونی برگزاری مزایده» انجام شود.
  3. اگر برنده مزاید خودرو نشوید، سایپا مبلغ سپرده‌تان را به شما برمی‌گرداند.
  4. اگر برنده مزایده خودرو شدید، «مبلغ سپرده» شما بعنوان «ضمانت خرید خودرو» نزد سایپا باقی مانده و شما باید مبلغ پیشنهادی‌تان را بصورت کامل پرداخت کنید.
  5. اگر برنده مزاید خودرو شدید، اما در مدت تعیین شده برای تکمیل وجه اقدام نکنید، مبلغ سپرده شما به نفع شرکت، ضبط شده و دیگر به شما برگردانده نمی‌شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید