10:50 , 1401/6/17
کد خبر: 000015194
بازدید: 1244
مرز خسروی باز شد؟

مرز خسروی که روز گذشته به دلیل حجم بالای زائران و نبود وسیه نقلیه کافی در طرف عراقی برای ساعاتی بسته شده بود از امروز فعالیت خود را مجدد از سر گرفته و برای 24 ساعته شدن فعالیت های این مرز نیز مذاکراتی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایونا، دولت ایران در سال جاری تمهیدات مختلفی در نظر گرفته تا پنج میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت داشته باشند، با این وجود ظاهرا طرف عراقی در راه اندازی امور مربوط به این جمعیت چالاکی لازم را ندارد.

روز گذشته (چهارشنبه، 16 شهریور) بود که اعلام شد مرز خسروی بطور موقت بسته شده است.

بر این اساس اعلام شد زواری که قصد دارند از طریق مرز خسروی سفر کنند در صورت امکان تغییر مسیر داده و از مرزهای دیگر استفاده کنند.

چرا مرز خسروی بسته شد؟

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در ارتباط با این موضوع گفته بود: با وجود ظرفیت خوبی که در این مرز برای میزبانی زائران اربعین وجود داشت، در سمت عراقی به دلیل نبودن وسیله نقلیه برای انتقال زائران از مرز به داخل عراق مرز خسروی موقتا بسته است.

وی در عین حال از پر شدن 80 درصد ظرفیت پارکینگ های مرز مهران خبر داده و عنوان کرد: البته همچنان در مرزهای مهران وخسروی مشکلی نداریم و افراد می توانند خودروهای خود را پارک کنند.

بر این اساس روز گذشته بیش از دو ساعت مرز خسروی بسته بود.

ساعت کار مرز خسروی

اما در این نقطه مرزی برنامه ریزی ها بدین صورت بود که زائران از ساعت 6 صبح تا  6 عصر(18) وارد مرز عراق شوند و در همین مدت نیز به دلیل نبود وسیله نقلیه در عراق کار با کندی مواجه می شد و به همین دلیل صف هایی طولانی از زائران پشت این مرز دیده می شد.

مرز خسروی باز شد؟

با توجه به مشکلات پیش آمده ظاهرا طرف عراقی تعداد وسایل نقلیه خود در این نقطه مرزی را افزایش داده و بخشی از مشکل حل شد با این وجود امروز استاندار کرمانشاه از تلاش و مذاکره برای 24 ساعته شدن کار این مرز خبر داده است.

وی در عین حال گفته است که شب گذشته تا ساعت 9 شب رایزنی ها و مذاکراتی برای بازگشایی مرز خسروی در حال انجام بوده که در نتیجه آنها این مرز باز شده و همه زوار خارج شده اند.

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید