05:40 , 1401/4/22
کد خبر: 000014492
بازدید: 5612
مراسم دوچرخه سواری برهنه بعد دو سال از سر گرفته شد

مراسم دوچرخه سواری برهنه که از سال 2004 بدعت گذاشته شده و هر ساله در کشورهای متعددی برگزار می شد، امسال پس از دو سال وقفه به دلیل کرونا بار دیگر از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، این دوچرخه سواری که بر آن اصطلاح "کریتیکال مس" گذاشته شده و حتی به طنز به آن کریتیکال اس هم می گویند با توجه به این عنوان یعنی جمعیتی که برای انتقاد گرد هم آمده اند. هدف اصلی این افراد در دوره های اول نیز ظاهرا اعتراض به وابستگی به نفت و تجلیل از بدن انسان بوده است.

این رویداد برای اولین بار سال 2004 به پیشنهاد کنراد اشمیت، فعال اجتماعی، فیلمساز و نویسنده در کانادا برگزار شد و پس از آن هرساله شهرها و کشورهای دیگری به برگزاری آن اقدام کردند تا جایی که اینک بیش از 200 شهر دنیا در دومین شنبه ماه ژوئن به برگزاری این رویداد می پردازند. البته برخی نیز اولین دوره برگزاری این رویداد را مربوط به لندن می دانند.

برای این رویداد شعارهای متعددی در نظر گرفته شده که شاید اصلی ترین آنها این باشد که" به اندازه ای که شهامت داری لخت شو" اما برخی شعارهایی که با ذات این رویداد و علت برگزاری آن همراستا هستند عبارتند از:

-بدن خود را دوست داشته باش، خودت را دوست داشته باش

-بنزین کمتر، الاغ بیشتر

در واقع در قالب این رویداد بین المللی  پوشیدن لباس در آن اختیاری بوده و شرکت کنندگان این اجازه را دارند که کاملا برهنه و بدون هیچ لباسی در آن شرکت کنند هرچند که در برخی کشورها به شرکت کنندگان این رویداد اجازه حضور کاملا برهنه داده نمی شود.

اما برای اینکه افراد برای حضور بدون لباس احساس راحتی بیشتری داشته باشند و همچنین برای جذاب شدن این رویداد اتفاقاتی مانند نقاشی روی بدن نیز در این رویداد مورد استفاده قرار می گیرد و برای برگزاری این مراسم از دیجی ها و نوازندگان موسیقی تا افرادی که هنر نقاشی روی بدن را دارند حضور پیدا می کنند.

نکته دیگر اینکه در این مراسم قرار نیست افراد تنها با دوچرخه حاضر شوند بلکه هر وسیله دیگری که به کمک اعضای بدن و به دور از سوخت های فسیلی حرکت می کند برای شرکت در این رویداد سالانه بکار گرفته می شود که برخی از این وسایل عبارتند از:

-اسکیت برد

-رول اسکیت این لاین

این مراسم که در میان خیابان های اصلی شهرها برگزار می شود اغلب از نظر ایمنی برای دوچرخه سواران دارای ریسک است و یکی از پیام های اصلی این رویداد نیز این است که در موارد مختلف دولت ها برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و دوری از سوخت های فسیلی زیرساخت های مناسبی فراهم نکرده اند و حال این کنار هم قرار گرفتن تعداد بالایی از دوچرخه ها و انواع وسایل نقلیه موتوری می تواند اعتراضی به این نکته و بی پناه بودن دوچرخه سواران باشد.

یکی از شعارهای این مراسم که به زبان انگلیسی حالتی آهنگین هم دارد این است که برهنه رکاب می زنیم تا هوا پاک تر باشد.

 

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید