10:55 , 1401/9/17
کد خبر: 000017037
بازدید: 9931

یکی از متهمان حوادث اخیر اعدام شد

محسن شکاری که بود و چرا اعدام شد؟

خبرگزاری میزان چنین اعلام کرده که حکم اعدام محسن شکاری از متهمان حوادث اخیر کشور صبح امروز اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایونا، طی هفته های گذشته در ارتباط با حوادث اخیر برای برخی متهمان حکم اعدام صادر شده است. حال نیز خبرگزاری منتسب به قوه قضاییه از اعدام فردی به نام محسن شکاری خبر داده است.

محسن شکاری کیست؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده، محسن شکاری از جمله متهمان دستگیر شده حوادث اخیر است که ظاهرا در خیابان ستارخان تهران بازداشت شده است که حکم وی چندی پیش به عنوان یکی از اغتشاشگران صادر شده است.

اتهامات محسن شکاری

طبق دادنامه صادر شده از سوی دادگاه انقلاب، وی به انجام جرایم زیر متهم شده و بر این اساس برای او حکم محاربه و اعدام صادر شده است:

  1. کشیدن سلاح به قصد جان
  2. ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم 
  3. جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه 
  4. مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه

محسن شکاری در تاریخ سوم مهر ماه دستگیر شده و اولین جلسه دادگاه او در تاریخ 10 آبان برگزار شده است. طبق آنچه اعلام شده شکاری در روز سوم مهر ماه سال جاری با قمه ای که در دست داشته خیابان را بسته و مسدود کرده و به تهدید مردم می پرداخته تا با اعتراضاتی که شکل گرفته بود همراهی و همصدایی کنند.

درباره او اینگونه عنوان شده که به یکی از نیروهای حافظ امنیت حمله مسلحانه کرده و با قمه ضربات متعددی بر پیکر او وارد آورده است. کتف چپ مامور مذکور ظاهرا به دنبال این ماجرا 13 بخیه خورده است. گفته شده محسن شکاری پس از وارد کردن این ضربات به مامور قصد فرار داشته که توسط ماموران امنیتی و انتظامی بازداشت می شود.

وی در اقرارهای خود چنین نوشته که در جریان اغتشاشات اخیر به همراه فردی به نام علی که همدست او بوده از محله نارمک حرکت کرده و به میدان ولیعصر می رود اما به دلیل آنکه در این خیابان شلوغی خاصی نبوده راهی ستارخان می شود و در نهایت در تقاطع خیابان بهبودی اقدام به بستن راه بر مردم می کند.

او در اقرارهای خود چنین اعلام کرده که حضورش در این اتفاقات به پیشنهاد همدستش علی بوده و قمه را نیز وی در اختیار محسن شکاری قرار داده است.

ظاهرا علی به او وعده داده بوده که در صورت زخمی کردن ماموران پول خوبی به او پرداخت خواهد کرد.

در این پرونده ماموری که به او حمله شده نیز در نقش شاکی حضور دارد و در روایت خود از اتفاقات روز حادثه چنین گفته که در تاریخ سوم مهر ماه زمانی که برای انجام ماموریت گشت زنی در خیابان رفتیم حوالی ساعت 20:10 به محدوده ستارخان و خیابان بهبودی رسیدیم . در آن زمان بود که دیدیم حدود 100 تا 150 خودرو در ترافیک مانده اند. کمی جلوتر که رفتیم دیدیم دو نفر با اندام هایی درشت در تقاطع خیابان بهبودی خیابان را بسته اند و یکی از آنها با در دست داشتن قمه مردم را تهدید به همراهی و شعار دادن می کند. به همین دلیل از موتور پیاده شده و به سمت او رفتم اما به محض اینکه گفتم چه می کنی به من حمله کرد. ضربه اول او به من نخورد اما ضربه دومش به کتفم برخورد کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده از این ماجرا، شاهدان حادثه چنین اظهار کرده اند که فعالیت های محسن شکاری باعث شده مردم با ترس بسیار مواجه شوند.

به همین دلیل دیوان عالی کشور نیز اعلام کرده که اقدام محسن شکاری مصداق اخافه ناس بوده و پس از برگزاری جلسات دادگاه نامبرده با توجه به مستنداتی که وجود دارد حکم بدوی پرونده صادر می شود و بر این اساس محسن شکاری به اتهام محاربه محکوم به اعدام می شود. اما پس از اعلام حکم دادگاه انقلاب این پرونده به دلیل فرجام خواهی متهم به دیوان عالی کشور ارسال می شود اما در نهایت این حکم در دیوان عالی نیز تائید شده و در نهایت صبح امروز (پنج شنبه، 17 آذر) محسن شکاری به دار آویخته می شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید