14:03 , 1402/3/6
کد خبر: 000025455
بازدید: 1441
مجازات مخدوش کردن پلاک خودرو چیست؟

 معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، انجام هر گونه مخدوشی و تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرمی است که مجازات آن حبس از ۶ ماه تا یک سال می‌باشد. این مقررات برای افرادی که این تخلف را انجام داده‌اند، اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، سرهنگ محمد رازقی با اشاره به افزوده شدن طرح برخورد با مخدوش کردن پلاک خودرو را به طرح موتورسیکلت‌ها، اظهار کرد: در صورتی که راننده‌ای تصمیم به دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود بگیرد و به اثر این اقدام، پلاک خودروی دیگری در قبال قوانین و جریمه‌ها قرار گیرد، علاوه بر اعمال مجازات و توقیف و تشکیل پرونده‌ای برای ارجاع به مراجع قضایی، راننده مورد نظر باید هزینه خلافی خود و خودروی متضرر را نیز پرداخت نماید.

وی افزود: در صورتی که مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک رخ دهد، به عنوان یک جرم تلقی خواهد شد و همراه با تشکیل پرونده، متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد. قانونگذار نیز برای این تخلف مجازات حبسی به مدت ۶ ماه تا یک سال را در نظر گرفته است.

سرهنگ رازقی توضیح داد: طبق دیدگاه پلیس راهنمایی و رانندگی، هویت یک وسیله نقلیه با استفاده از پلاک آن شناخته می‌شود و هر گونه دستکاری، مخدوشی و پوشش پلاک به عنوان یک خط قرمز توسط پلیس محسوب می‌شود. در واقع، زمانی که یک خودرو بدون پلاک حرکت می‌کند یا راننده آن تلاش می‌کند پلاک را پوشانده یا دستکاری کند، هویت آن وسیله نقلیه قابل شناسایی نمی‌باشد.

۶ ماه تا یک سال حبس مجازات مخدوش کردن پلاک

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت که طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک به عنوان یک جرم محسوب می‌شود. در این صورت، پلیس علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، راننده را به مراجع قضایی ارجاع خواهد داد. قانونگذار نیز برای این جرم، مجازات حبسی به مدت ۶ ماه تا یک سال را در نظر گرفته است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید