09:51 , 1401/7/20
کد خبر: 000015801
بازدید: 1303
ماجرای سانحه برای پرواز تهران-مشهد چه بود؟

روز گذشته در پرواز تهران-مشهد هواپیمایی تابان هنگام برخواستن از زمین سانحه ای رخ داده و هواپیما از باند فرودگاه مهرآباد خارج شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، طبق آنچه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده در این اتفاق برای هیچ یک از مسافرین و خدمه پرواز از نظر سلامت مشکلی ایجاد نشده و مسافران این هواپیما در سلامت کامل به داخل ترمینال منتقل شدند و پس از آن بررسی های فنی برای تشخیص چرایی این اتفاق آغاز شد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمای کشوری نیز در این باره توضیح داده است: پرواز ۶۲۲۲ ساعت 16:51 هواپیمایی تابان در حالیکه 142 مسافر و 7 خدمه پروازی داشته پیش از روشن شدن موتور هواپیما ناگهان به سمت جلو حرکت می کند و پس از مدت به محوطه خاکی کنار باند فرودگاه رسیده و متوقف می شود.

حسن رضایی فر در ارتباط با این سانحه گفته است: به دنبال این اتفاق برای مدت 30 دقیقه باند پرواز فرودگاه مهرآباد غیر عملیاتی شد تا این هواپیما به پارکینگ برده شود.

جعفرزاده، مدیر روابط عمومی هواپیمایی تابان هم در ارتباط با این سانحه گفته است: هواپیمای بوئینگ ام‌دی88 وقتی هواپیما در حال تیک آف نبوده با دستور خلبان مبنی بر برداشته شدن چاکس آف از چرخ جلو مواجه می شود که در پی آن هواپیما به جلو حرکت می کند و به حرکت خود ادامه می دهد.

این مسئول هواپیمایی تابان چنین گفته که به دنبال این اتفاق آسیبی به کسی نرسیده و سیستم هیدرولیک؛ ارابه و ترمز هواپیما پس از این سانحه چک و بررسی شده است.

جعفرزاده، دیروز چنین اعلام کرده بود که مسافران این پرواز یا با پروازهای دیگر همین شرکت هواپیمایی منتقل می شوند یا اگر عجله داشته باشند با پرواز سایر شرکت ها به مشهد منتقل می شوند.

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید