11:19 , 1401/4/25
کد خبر: 000014524
بازدید: 1239
ماجرای درگیری در رقابت های ووشوی دختران چه بود؟

رقابت های انتخابی تیم ملی ووشوی دختران در اولین روز برگزاری خود شاهد درگیری هایی شد که به سرعت در فضای مجازی پخش و وایرال شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، آکادمی ملی ووشو از صبح روز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو جوانان دختران را در مجموعه آزادی آغاز کرد اما در همان روز اول این مسابقات درگیری شدیدی که میان یک آقا و مربیان تیم ملی دختران بوجود آمد حاشیه ساز و به سرعت اخبار و فیلم های آن در فضای مجازی منتشر شد. در این ویدیو صحنه هایی از درگیری یک مرد با سهیلا منصوریان خواهر کوچکتر الهه منصوریان (سرمربی تیم جوانان) و شهربانو منصوریان (مربی تیم ملی) به نمایش درآمده و بیننده شاهد زد و خورد فیزیکی بین این دو گروه است.

این درگیری ظرف مدت به نسبت کوتاهی با دخالت نیروهای حراست پایان می پذیرد اما همچنان اینکه چرا به یکباره چنین اتفاقی رخ داده در اذهان عمومی سئوال می شود.

البته در همان ساعات اولیه روایت هایی نیز منتشر شد و در قالب یکی از آنها اینگونه عنوان شد که مرد مهاجم پدر یکی از دختران است که فرزند او از شاگرد سهیلا منصوریان شکست خورده و با ورود پدر به سالن جنبی مسابقات که ورزشکاران در حال گرم کردن خود بودند میان او و حریف دخترش درگیری ایجاد می شود.

ساعاتی بعدفدراسیون ووشو بیانیه ای منتشر کرده و در قالب آن به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت. 

در این بیانیه آمده است: «بعدظهر امروز و در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جوانان دختر کشور و انتخابی تیم ملی در این رده سنی، پدر یکی از ووشوکاران پس از اطلاع شکست فرزندش، با حضور غیر مجاز و غیر قانونی در سالن وارم آپ (محل گرم کردن ورزشکاران) به حریف و مربی فرزندش حمله‌ور شد، شروع به هتاکی و فحاشی کرد و نسبت به نتیجه رقابت فرزندش اعتراض داشت که این مسئله باعث ایجاد درگیری و تنش در سالن مربوطه شد.

شاهدان عینی شهادت داده‌اند هیچ ورزشکاری مرتکب تخلف نشده و فقط دختران ووشوکار در قبال این مهاجم از خودشان دفاع کردند.

پس از ایجاد این درگیری، بلافاصله مسئولان برگزاری، مسئولان حراست حاضر در محل برگزاری، کادر برگزاری و نیروی انتظامی مداخله کردند و به این اتفاق پایان دادند. البته شخص مهاجم بلافاصله از محل متواری و ماجرا با حضور ماموران انتظامی به مراجع ذیربط گزارش شد.

 فدراسیون ووشو ضمن محکوم کردن حرکت و اقدام این فرد خاطی ضمن بررسی دقیق موضوع و دریافت گزارشات مربوطه با تشکیل کمیته انضباطی با خاطیان برخورد لازم را انجام خواهد داد و مراتب را از مجرای قضایی پیگیری می نماید.»

 سایت وزارت ورزش نیز در قالب مصاحبه ای از زبان مدیرکل حراست وزات ورزش، توضیحاتی در این زمینه منتشر کرد.

در متن این صحبت ها به نقل از شهیدی آمده است: « پدر یکی از ورزشکاران دختر نسبت به نتیجه مسابقه فرزندش اعتراض داشت و به همین خاطر به زور وارد محل گرم کردن شد و در این حین با عوامل اجرایی درگیر و بدنبال آن نیز تعدادی از ورزشکاران هم واکنش نشان دادند.

شهیدی افزود: غیر استاندارد بودن محل گرم کردن و تمرین ورزشکاران به مسئول برگزاری مسابقات اعلام شده بود اما متاسفانه به این موضوع توجه نکردند.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در روز دوم مسابقات علاوه بر این‌ که تغییراتی در محل گرم‌کردن ورزشکاران ایجاد خواهد شد، از ورود همراه به‌ هر عنوانی به محل برگزاری مسابقات جلوگیری می‌کنیم.

شهیدی با تقبیح اتفاقات رخ داده در حاشیه این رقابت‌ها گفت: مسئولان فدراسیون‌ها و هیات‌های استانی باید علاوه بر قهرمان‌پروری، اخلاق حرفه‌ای و منش پهلوانی را به ورزش بازگردانند.»

 

 

 

  

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید